HTML

Cégalapítás

Cégalapítás rögös útja Magyarországon, lépésről-lépésre, napról-napra.

Költségek - kft alapítás

Illeték: 5000 Ft
Költségtérítés: 15000 Ft

Ügyvédi költség:
60000 Ft
===========================
80.000 Ft

Egyéb költségek

Domain reg.: 3200 Ft
Internet bank: 2500 Ft
Postafiók: 6400 Ft
Bélyegző (2db): 9180 Ft
Szerver: 170.000 Ft
Számlatömb: 609 Ft

Utolsó kommentek

Címkék

08t180 (1) abev (3) adatmódosítás (1) adatok (1) adó (1) adószám (3) adwords (1) áfa (1) akció (1) aláírandó (1) aláírás (1) alapítás (4) állás (1) apeh (7) ár (1) átutalás (1) átvétel (1) bank (11) bankkártya (3) befizetés (2) bejegyzés (3) bélyegző (3) béna (1) bevétel (1) biorobot (1) blogolás (1) bontott levél (1) bürokrácia (1) cég (19) cégalapítás (5) cégbejegyzés (1) cégbejegyzési szám (1) cégbíróság (7) cégeljárás (1) cégforma (2) cégjegyzékszám (2) cégjegyzés (1) cégnév (1) cib (11) cikk (1) csőd (1) domain (4) egyéb költségek (1) egyenleg (1) egyszerüsített (1) egy év (1) elektronikus alairas (1) elektronikus számla (1) elérhetőség (1) elutasítás (2) email (2) eu (2) évforduló (1) extra szolgáltatás (1) e mail (2) e számla (1) e szignó (1) fizetés (2) flash (1) főnök (1) forma (1) google analytics (1) határozat (1) helyzet (1) hírdetés (2) hiszti (1) hitel (1) hőskor (1) hosting (1) időbélyeg (1) időpont (2) igazolás (1) illeték (3) információ (3) infó termék (1) internet (1) internet bank (2) iratminta (5) ismerős (1) iszt (2) járulék (1) játék (1) jog (3) jogszabály (1) kártyás fizetés (1) keresés (2) kéretlen levél (1) kezdet (1) kézpénz (1) kft (1) kiadás (1) kimutatás (1) királyi posta (1) kkv (1) költség (2) költségek (1) költség csökkentés (2) konkurencia (1) könyvelés (1) könyvvizsgáló (1) kp (1) ksh (2) levél (1) link (1) magyar posta (1) meghatalmazás (1) megrendelés (1) metró (2) munkadíj (2) munkamánia (1) nem kézbesít (1) nullszaldós (1) nyaralás (1) nyereményjáték (2) nyereség (1) nyilatkozat (1) nyilvántartás (1) nyomtatvány (1) nyomtatványok (1) offline (2) okmányiroda (2) online (4) összeférhetetlenség (1) ötletes (1) pályázat (1) pályázatok (1) papír (11) papírmunka (1) partner (2) pénz (2) pénzpiac (1) piac (1) pihenés (1) posta (7) postafiók (6) postai küldemény (1) postaköltségek (1) regisztráció (4) regisztrációs lap (1) reklám (2) seo (1) sorszám (1) spam (1) számla (6) számlaszám (1) számlatömb (1) székhely áthelyezés (1) szerver (2) szolgáltatás (5) szolgáltatások (1) szórólap (1) tanács (1) tanusítvány (1) tárhely (1) társ (1) teáor (1) teendők (1) telephely (1) tevékenységi kör (1) téves bontás (1) token (1) törvény (2) törzstőke (8) ügyfél (1) ügyfélkapu (2) ügyfélszolgálat (1) ügyintéző (1) ügyvéd (17) ügyvédi iroda (1) ügyvédi munkadíj (1) ügyvédnő (2) új ügyfél (1) utalás (5) üzlet (2) üzlettárs (2) válasz (1) választás (2) vállalkozás (2) válság (1) végzés (2) vezérszó (1) virtuális gép (1) visszaigazolás (1) visszatekintés (1) visszatérés (1) viszonteladó (1) web (1) webhosting (1) weboldal (3) webtárhely (1) xen (1) Címkefelhő

Évforduló

2009.06.28. 00:16 :: cégalapító

Most zárjuk első éves pályafutásunkat több kevesebb sikerrel. Visszatekintve erre az egy évre, sokat haladtunk előre, sokmindent csináltunk, de még nem eleget. Van még mit tenni, van még mit javítani, és van még hova fejlődni.

Nemrégiben rátaláltam a Rubyra és kitaláltam egy jó kis dolgot ezzel kapcsolatosan, amire megpróbálok majd ráálni. G most főleg adminisztratív munkát végez, próbálom noszogatni, de csak nem akaródzik neki a nagyobb aktivitás.

1 év alatt sikerült az éves előre tervezhető kiadás duplájának kiszámlázása, nagyrészt szolgáltatásokból, és nem csak egyszeri munkákból, ami bizakodásra ad okot, hogy következő évben lehet tovább építkezni.

Optimalizálok, szerkesztek, próbálkozom, dolgozom, és volt olyan hónap is, hogy webtárhely szóra már a Google a 8. helyen szerepeltetett. Meglepő volt, hogy sikerült, de azért a statisztika nem azt mutatta, hogy hú de sok mindent jelentene ez a 8. hely. Pár átkattintással több jött mint amennyi szokott, de azért valahogy kicsit többet vártam.

Most épp a partnerprogram befejezésén fáradozom, és már előreláthatólag az előzetes egyeztetések után 2-3 érdeklődő akad.

Szólj hozzá!

Címkék: évforduló cég egy év

Nyereményjáték felajánlása annak, aki egy szolgáltatást megrendel

2009.06.05. 00:26 :: cégalapító

Most csak egy talált dolgot szeretnék megemlíteni, ami szerintem elég jópofa, mondhatni ötletes és egyben gáz is. Van pár lap.hu oldalam, tudom, tudom, de ezzel is megpróbálkoztam, aztán most jött linkajánlás. Az oldal épp rágcsálóírtásról szól, és ott ez a szöveg áll:

Rendelje meg tõlünk most a rovar- vagy rágcsálóirtást és nyerje meg a 10 000 000 Forint értékû fõnyereményt.*

Alul pedig a csillagnál:

* A megrendelt munka elvégzése után munkatársunk átnyújt önnek egy kaparós sorsjegyet. Részvételi feltételek a Szerencsejáték zRt. honlapján...

Hát ezt elolvasva elég jót nevettem. Természetesen ötletes, de azért ez kicsit gáz is. G-nek is megmutattam, de nem engedte, hogy minden megrendelés mellé mi is postázzunk egy sorsjegyet. :)

Na nemsokára indul az első Adwords reklámunk, most fogok(unk) először ilyet csinálni, de erről egy másik postban majd.

 

Szólj hozzá!

Címkék: nyereményjáték ötletes

A nyilvántartás, megfelelő kimutatások

2009.06.03. 19:25 :: cégalapító

Mindenre kiterjedő nyilvántartó rendszer hiányában időszakosan szoktam átszámolni, hogy épp hogy is áll a cég kasszája. Vannak célok, amik nagyjából meg vannak fogalmazva, és eléggé jó érzés, hogyha sikerül teljesíteni. Igazából nem egy kőbevésett szabályok, de mindenképpen motiváló dolognak tartom. A célok mellett a pontos számok ismeretét elengedhetetlennek tartom, és egy saját online rendszer készítését egyre égetőbbnek érzem, még ilyen kis ügyfélkör mellett is. Gondolok arra, hogy egy megrendeléshez tartozó pontos egyéb költségeket annyira nem is látni, csak nagyjából lehet egyszer-egyszer számolni. Az állandó költségeket be lehet lőni 1 hónapra, de pl. a postai számlaküldés költségéről is hajlamos vagyok megfeledkezni, pedig kb 50 számla kiküldése 300Ft/db áron 15.000 Ft-ba kerül, persze ez a valóságban 280-285 Ft/db árat jelent ajánlott küldeménynél.

Ezért azt határoztam el, hogy a jelenlegi látható feladataimat letudva, csak erre koncentrálok majd, mert lassan elkezdjük a cég szoláltatásait is reklámozni Google Adwords-sel, és ha esetleg bejönnek új megrendelők, akkor tudjuk normálisan kezelni.

Nem utolsó sorban már az egy éves ciklus is letelik, így a tárhely meghosszabbításokkor esedékes emlékeztetők küldése és felénk való figyelmeztetés automatizálása sem lenne hátrány... így hát ég a kezünk alatt a munka.

1 komment

Címkék: költségek nyilvántartás kimutatás postaköltségek egyéb költségek

Egy híján ötven

2009.05.24. 23:25 :: cégalapító

Visszatekintve az elmúlt egy évet, volt több olyan pont is, ahol egy-egy kisebb fal magasodott, és kicsit el is bizonytalanított a tervtől. Voltak olyan pontok, amik kritikusak voltak, és meg is akaszthatták volna a céget, de szerencsére mindig valahogy túllendültünk a dolgon, és sikerült valamennyire sikeresen venni az akadályokat.

Majdnem 50, azaz 49 számlát állítottunk ki eddig szolgáltatásról, és 2009 elejétől jópár más munkával egyetemben. A számlák összértéke nem túl nagy, de mindenképpen kimutatható, hogy mennyi a bevétel, és ebből mennyi a szolgáltatásból adódó bevétel. Ha csak a puszta számokat tekintjük így május vége felé, akkor azt lehet mondeni, hogy csak az éves szolgáltatási díjak kitermelik az éves fenntartási költséget.

A tavaly októberi, novemberi időszak, valamint az idei áprilisi hónap egyértelműen a pangás időszaka volt számunkra. Ezen remélem a következő ciklusban tudunk majd változtatni, és a jelenlegi növekedésre rá tudunk duplázni. Júliusban volt a próbaidőszak, így indulásnak augusztust lehet tekinteni... de addig is még sok időnk van.

Szólj hozzá!

Címkék: visszatekintés számla szolgáltatások

Szolgáltatások mellé még egy csábító tényező

2009.05.13. 13:05 :: cégalapító

A weboldalak optimalizálásán és a linképítésen kívül nemsokára a termékek mellé 1-1 infóterméket is ingyenesen elérhető teszek Ügyfeleink számára, hogy esetleg a kevésbé tapasztaltabb, de lelkes érdeklődők számára még egy csábító tényező legyen a mi webtárhely szolgáltatásunk.

A témán még gondolkodom, hogy mi is legyen az a dolog, ami igazán érdekelhetné az Ügyfeleinket, és nincs belőle talán több tucat, de valahogy a sablon alap keresőoptimalizálós dolgoknál lyukadok ki.

Szerintetek mit lenne még érdemes pluszba adni?

Szólj hozzá!

Címkék: szolgáltatás cég infó termék extra szolgáltatás

Új ügyfelek szerzése

2009.05.12. 01:23 :: cégalapító

Több forrásból is próbálok új ügyfelet szerezni, ami a DM levelektől, a kapcsolati hálón át a SEO-ig mindent bevetünk. Eddig főleg a kiadásmentes ügyfélszerzésből próbáltam új Ügyfeleket toborozni. Az év elején kitűnő forgalmunk volt, meg is lepődtem, hogy mennyire jó, míg most hogy kicsit leült az új szolgáltatások beállítása, van idő elgondolkodni azon, hogy hogyan tovább. Új utak keresésével is jó sok időt eltöltök, gondolkodom azokon a legális csatornákon, ahol egy-egy célcsoportot tudok elérni.

Szerencsére a Google is már egyre jobb helyezésben részesít ELIN.hu weboldalunkat, így most már 2-3 oldalon jelenünk meg a webtárhely szóra. Így alkalmanként a statisztikában látszik, hogy keresőkből is eljutnak hozzánk olyanok, akik célirányosan a mi egyik szolgáltatásunkat keresik.

Nemrég vásároltunk még pár domaint küldönböző szolgáltatásainknak, köztük olyan szándékkal is, hogy egy-egy kulcsszóra az adott domaint optimalizáljam. Remélem fél éven belül a tárhely szóra is hasonló eredményt fogunk elérni, ezt majd remélem Ti is megtudjátok erősíteni.

2 komment

Címkék: seo cég új ügyfél

Hogy megy az üzlet?

2009.05.10. 01:13 :: cégalapító

Hát köszönjük szépen nem panaszkodunk... Munka van vele, a kiadások mellé már megjelentek a bevételek is, úgyhogy jó magyar móddal ellentétesen nem siránkozunk. Igaz G mostanában mintha kicsit visszavett volna a tempóból, de erre kitaláltam olyat, hogy most már fixen kéthetente "meeting" lesz, és ott mindent megvitatunk. Természetesen minden nap tartjuk a kapcsolatot, és beszélünk, de valahogy most kicsit leállt a szekér.

Visszatekintve kicsit, a kora őszi, téli és kora tavaszi hónapokban elég jól ment a cégnek, az éves költségét már visszahozta csak a szolgáltatásból adódó bevételből. Természetesen emellett volt számos egyszeri bevétel is, ami nagyjából a kezdeti egyszeri beruházás, és egyéb egyszeri kiadásainkat faragja le.

Számos új csomaggal, szolgáltatással jelentünk meg, bár ezt még nem vertük a világ előtt nagy dobra, lassan arra is sor kerül.

Költségek tekintetében a hét elején sikerült visszamenőlegesen is a domain regisztrátoromnál viszonteladói árat csökkentetnem, ami így a nyereségünket növeli.

Szólj hozzá!

Címkék: üzlet nyereség cég kiadás bevétel

Költségek csökkentése

2009.05.09. 01:05 :: cégalapító

Cégalapításkor G-vel kigondoltunk valamit, hogy merre kellene elindulni, ahhoz mire lesz szükségünk. Természetesen választottunk egyéb szolgáltatásokat, tapasztalat hiányában inkább csak józan paraszti eszünkre hagyatkoztunk. Többek között ilyen volt a banki szolgáltatás díja is, ami havi 2.000 Ft, vagyis már csak volt annyi. G-vel megbeszéltem, hogy teljesen felesleges számunkra ez, nézzá át, hogy a jelenlegi használattal hogyan jönnénk ki a legkisebb csomaggal. Átnézte, és kicsit több mint 1500 Ft/hó -t spórolunk ezen. Igaz nem nagy tétel, de cégunknek sincsenek még óriási bevételei.

Bár az egyik oldalon visszaveszünk, de jelenleg még szükségünk van postafiókra, így a másik oldalunkon pedig többet kell fizetnünk, mert a királyi posta évelejétől többet kér a szolgáltatásáért. Sajnos ezt egyelőre le kell nyelnünk, monopól helyzetben van. De reméljük idővel postafiókra sem lesz szükség, és ezt a negyedéves 5000 Ft-nyi összeget is meg tudjuk majd spórolni.

Szólj hozzá!

Címkék: cég költség csökkentés

Cikk a csődről

2009.04.27. 10:33 :: cégalapító

Nemrég épp olvastam egy kicsit rossz hírben álló konkurenciáról, hogy rendőrségi razziánál több tucat szerverüket foglalták le. Ez nem csak azt jelenti számomra, hogy egy illegális tartalmakból profitáló cég bukott el, hanem egy potenciális konkurens is, aki nem teljesen tiszta lapokkal játszott.

Most épp egy felmérés is a kezembe jutott, amiben egy KSH-s felmérés szerint az induló vállalkozások 52%-a öt éven belül tönkremegy. A minicikk itt érhető el:
http://www.fn.hu/vallalkozas/20090424/indulo_cegek_fele_5/

1 komment

Címkék: cikk csőd ksh

Visszatérés a bloghoz

2009.04.26. 12:01 :: cégalapító

Mivel lassan egy éve alapítottam cégemet (G-vel), és mostanában úgy éreztem, hogy ismét billentyűzetet kellene ragadnom, hogy megosszam Veletek az élményeket, tapasztalatokat.

Talán sokaknak jóhír, hogy a Posta képzeletbeli megreformálásáról már lemondtam, nem akarom megváltoztatni a nyugdíjas szemléletű postai gondolkodást, egyszerűen csak használni, vagy valahogy kikerülni majd a szolgáltatásukat.

G-vel alapított cégünk alakulgat, sok-sok munka van mögötte, de még nagyon sok van előttünk ahhoz, hogy kis lépésekkel a célunk, eredményességünk gyümölcsét elérjük. Hát ki lehet mondani, hogy a kezdeti kicsi bizonytalanság után kezdjük megtalálni számításunkat, hosszabb távú eredményeket figyelembe pozitívan látjuk a jövőt.

Bővítettük szolgáltatásainkat, átgondoltuk kiadásainkat, és ésszerűsítettünk. Havi kiadásunkból nagyjából kb 8-10%-ot csíptünk le, de majd erről is egy újabb postban.

Több blogot, és marketing hírlevelet olvasok, hogy mégjobban megtérüljön a befektett energia...

Szóval a visszatérő látogatóknak is jó hír, hogy nem csak több hónapos írásokat fog olvasni, hanem frisseket is.

Szólj hozzá!

Címkék: cég blogolás visszatérés költség csökkentés

Posta

2009.02.04. 23:36 :: cégalapító

Valahogy nem értem ezt a megmaradt Postai rendszert, ahol csak biorobotok ülnek, és képtelenek gondolkodni. Régebben egy cikkben olvastam, hogy a Posta hibaszázaléka valahol az elhanyagolható kategóriában van. Eddig ajánlottan kb 20 számlát küldtem ki ügyfeleimnek postán, amiből eddig 2 db nem érkezett meg, és a trackingbe azt írták, hogy kézbesítették.

Persze az a rendszerükben már nincs benne, hogy ki vette át... De van erre is formanyomtatványuk, amit reggel 8 és 16 között tudok kitölteni valamilyen külön irodában, amivel azt csinálják, hogy elküldik a célpostára, és ott kikeresik az átvevőt. Majd ezt visszaküldik és meg van az eredmény. Gondolom ez a biorobotoknál pár hétbe beletelik, és úgy gondolom, hogy ennek van plusz költsége is, bár ezt most még nem kérdeztem meg.

Ami még ma este felbosszantott a Postán, hogy az amúgy kevésbé kedves kiszolgáló egy megjegyzést is tett, amikor már eljöttem a pulttól (elég hangosan) az aláírást kiderítő mód elmagyarázását végző hölgynek, hogy vajon ebből mit értettek és mi maradt meg.

Már lusta voltam visszakullogni és jól beszólni a banyának, had örüljön a ketrecében.

1 komment

Címkék: posta biorobot nem kézbesít

Székhely áthelyezés

2008.12.04. 00:23 :: cégalapító

G-vel most este voltunk ügyvédnél, hogy a cég székhelyét átirassuk. Hát megint lehúztak kb 32e-rel. Azért is kellett áthelyezni, mert eladtam a lakásomat, így gondoltam, tovább ott nem maradhat. A vicces az egészben az, hogy nem kell semmilyen igazolás a cégbíróságnak, hogy a cégem székhelyéül választott ingatlan tulajdonosa beleegyezett-e, vagyis akár véletlenszerűen kiválasztva is be lehetne jelenteni.

Szóval érdekes ez a szabályozás. Lakás eladásnál pedig megint csak furcsa volt, hogy nem kellett semmivel igazolni, vagy nem volt belegfoglalva semmibe, hogy oda nincs egy cég székhelye sem bejelentve, ami esetleg valamilyen kellemetlenséget okozhatna új tulajdonosoknak. A lényeg, hogy be van jelentve, de úgy néz ki egy darabig nem fogom áthelyezni máshova (pedig lehet, hogy kellene, mert ez csak ideiglenes).

15e Ft + áfás ügyvédi költséget 12e+áfára lealkudtam, sajnos illetékkel nem tudok mit csinálni, fizetek, vagy elkapnak. Pontosabban a befizetés az egyik feltétel ugye, hogy a cégbíróság foglalkozzon az üggyel.

Cégbíróságon persze miért is ne, lesz valamilyen karácsonyi szünet, amikor nem fogadnak ügyeket. Ez komoly gondoltam, na mind1. Az áthelyezés elindult, szándék meg van, bár még az ingatlan eladása sem zárult le, így van még kis időm.

Ügyvédi munkadíj: 12000 Ft + áfa
Illeték: 15000 Ft
Közzétételi díj: 3000 Ft

Ezeken a közzétételi díjon, illetéken mindig elgondolkozom, hogy hova a büdös retekbe folyik. Aztán fel is húzom magam rajta, mert érdekelne, hogy mit csinálnak ebből a pénzből, mert hogy közzé nem teszik, az hót ziher. Múltkor kerestem cégekre az e-cegjegyzek vagy hol, de a sok ocsmány generált kód begépelése után is 0, azaz NULLA információval lettem gazdagabb, mert nincsenek feltöltve. A másik, hogy keresésre kidobott pár céget, kiválasztom egyiket, és erre azt mondja, hogy nincs ilyen. Szóval a semmiért, és a szarért fizetek megint. Microsec és társai meg ahogy homar blogon szokták írni: ******* sünt.

Nemsokára írok még érdekes esetet KSH-ról és az IM-ről is, csak most szerencse van munka, meg néha 1-1 új ügyfél betéved. Egyébként ma jött második ügyfél külső partnertől (ugyanettől a partnertől), és kb 15 percen belül meg is csináltam neki hozzáférést.

Aprópó. Érd, Érdligeten keresek eladó lakóövezeti telket, vagy újépítésű/1995 után épült házat.

1 komment

Címkék: ügyvéd cégbíróság székhely áthelyezés

Támogatás a vállalkozásoknak

2008.11.14. 00:58 :: cégalapító

Már nyáron el kezdtem nézegetni, hogy milyen vissza nem térítendő támogatást lehetne cégemnek igénybe venni, hogy kicsit nagyobb tőkével, több HW mellett lehessen indulni, vagy menet közben fejleszteni. Az alapoldalaknál a pafi.hu -nál kezdtem, aztán elértem a regionális és helyi támogatási rendszertől az EU-s pályázatokig, aminél kb 50%-os önrész vállalás volt a feltétel, és minimum 1 M Ft-os önrész. Erre még kicsit gyúrni kell, de úgy tervezem, hogy ez a feltétel is legkésőbb 2010-ben meg lesz, illetve csak remélem.

Elég sok viszhangot lehet hallani, hogy mennyire nehéz pályázni, vagy mennyire nehéz hozzájutni az amúgy is zsebbe menő támogatásokhoz... Van valakinek ezzel tapasztalata? Gondolt már ilyesmire valaki az olvasótáborom közül?

Valamint a jelenlegi gazdasági élénkítő csomagok ezeket mennyire befolyásolják?

Csak baromira elveszi az ember kedvét az a sok negatív pályázati hír, hogy így próbálták trükközve lehívni, úgy akartak csalni, és nem szívesen keverendék egyikbe sem, pedig azért ha a nagyokkal igazán fel akarom venni a versenyt majd, akkor nem biztos, hogy elég lesz pár dinamikus kéz, és a Ti segítő ötleteitek.

u.i.: már majdnem elkezdtem politizálni, de szerencse gyorsan kitöröltem...

1 komment

Címkék: pályázatok eu kkv

A weboldal

2008.11.08. 12:13 :: cégalapító

Kicsit sietve, de elkészült a weboldal ma hajnalban. El is indítottam, lecseréltem a "hamarosan..." feliratu logót is, így már a nagyérdemű megtekintheti a tartalmat, és akár rendelhet is. :)

Persze Google Analytics-et raktam rá, hogy lássak valamit is, ne csak vakon legyek illetve ne csak a szerver oldali statisztikám legyen.

Blog kedvezmény:

Aki a megrendeléskor a megjegyzes mezőbe beírja, hogy cegalapitas.blog.hu, annak 10% kedvezményt biztosítunk a tárhelyek áraiból.

Röviden ennyi a bejelentés, várom a kritikákat, hozzászólásokat, megjegyzéseket.

Az oldal pedig:
http://www.elin.hu

14 komment

Címkék: weboldal google analytics tárhely webtárhely

Nyereményjáték

2008.11.07. 17:44 :: cégalapító

Már többen és többször írtátok, hogy olvassak, iratkozzak fel online marketinges rendszerekre. Ezt megfogadva pár oldalt átolvastam, illetve a hírleveleiket és egyes részeit olvasgatom napi/heti rendszerességgel, amikor időm engedi.

Az ott olvasottak és egyéb tapasztalati úton elindulva arra gondoltam, hogy a weboldal indulásával egyetemben akciót is indítok majd az oldalon, és mellette egy nyereményjátékkal is próbálom csalogatni a látogatókat. Igaz a nyereményjátékkal kapcsolatosan sok olyan látogatóm lesz majd, aki nem relevánsan az oldalam tartalma érdekli, de lényegében még Ő is hozhat majd üzletet, valamint ajánlhatja oldalamat majd másnak. A nyereményjátékban a nyertesnek majd a szolgáltatásaimat ajánlom fel ingyenesen, akik helyesen meg tudják válaszolni a kérdéseket. 3 egyszerű kérdésre kell válaszolniuk a játékosoknak az elnyerhető szolgáltatással kapcsolatosan, amitől nem várom, hogy mindenki hanyatt essen, de remélek némi hasznot egy éves távlatban.

Egy jó hírrel is szolgálhatok a visszatérő kíváncsi olvasóimnak, hogy a weboldalon már csak apró simítások vannak hátra, ami nagy valószínűséggel a hétvégén elindul. Természetesen akkor itt is írok majd egy újabb bejegyzést, és majd várom a reakciókat.

1 komment

Címkék: weboldal szolgáltatás akció nyereményjáték

Válság van! Az van, ha mondom! Vagy mivan?

2008.11.01. 01:53 :: cégalapító

Mostanában a nagy hiszti kapcsán elgondolkoztam azon is, hogy most akkor mi is van körülöttem, és hogy ebből engem mi érint. Konkértan a blog témájára vonatkoztatva, kis cégemet mennyire érinti ez a túlfújt pánic.

Ha megnézem a médiát, hát mindenhol már percről-percre jelennek meg az újabb pletykák, bejelentések, vagy azok előszelei, hogy mi lesz, hány embert bocsátanak el, ki marad életben. Valamelyik online újságban megjelent egy írásis, hogy melyek azok a a szakmák, amik válságállóak, vagyis mindig lesz rájuk szükség. Természetesen benne volt az adósságbehajtó, bár furcsáltam, hogy temetkezési vállalkozókat nem sorolták be a 10-be.

Már vagy 2 hónapja tart aktívan az itthoni "válság", ami tulajdonképpen ki cégemet úgy látom nem érinti. Van kp tartalék nehezebb időkre, mivel amúgy is a nullára kihozatalt 2 évre terveztem... na jó, ez volt a legrosszabb eset, azért ennél kicsit optimistább voltam. Új megrendelők jöttek kb annyian vagy jelent meg más egyéb bevételforrás, ami után számlázni tudtam, és ez a hónap is +0 -ra jött ki. Cégemmel nem tervezem, hogy hitelt vennénk fel, nincs tartozásunk, így ebből a szempontból sem érint a válság. A kereslet ha azt nézem nem csökkent cégemnél, alkalmazottat meg nem bocsátok el, mivel nincs is.

Akkor eddig lehet, hogy jól kezeltem a pánikot válságot? Azért kicsit óvatosan, de lekopogom itt az asztalnál, hátha még póruljárok.

1 szó mint 100... Mikro vállalkozásomon nem érzek jelen pillanatban válságot, és remélem továbbra is minden a tervek szerint halad.

Figyelem!!! A nemzetközi helyzet egyre fokozódik! :)

1 komment

Címkék: hitel válság pénzpiac hiszti

Weboldal, konkurencia, partnerek keresése

2008.10.14. 18:53 :: cégalapító

 

Jó hírrel szolgálhatok azon kedves visszatérő olvasóimnak, akik már nagyon várják a cégem kilétének felfedését, hogy a honlap lassan elkészül, és itt is be lesz jelentve, valamint egy állandó link is el lesz helyezve rá.
 
Nemrég akadtam egy „konkurenciára” akik díjaikat nem a szolgáltatás alapján, hanem az igénylő magánember illetve cégformája alapján határozta meg. Természetesen ami nála évi 46e Ft-ra jött ki egy ZRt esetén, az nálunk ugyanúgy 5500 Ft, mivel szerintem lényegi különbség nincs. Ugyanazt a szolgáltatást veszi igénybe, akkor miért fizessen többet. Természetesen némi többlet volt az egyes oszlopok között, de nevetségesen kicsinyke.
 
A napokban pár egyéb megrendeléssel voltam elfoglalva, ezért nem jutott időm a blogra, és elkezdtem kutatni viszonteladókat, partnereket, valamint nekik fogalmazni egy majdnem általános megkereső szöveget.
Ha van ilyesmi a tarsolyotokban, vagy ötletetek, hogy mi az, amit nagyon nem szabad (pl. önfényezés, reklámszagúan írni), akkor azt is szívesen fogadom.

4 komment

Címkék: weboldal partner konkurencia viszonteladó

A királyi Posta hőskora

2008.09.25. 11:53 :: cégalapító

A napokban szólt G, hogy postafiókba bedobtak egy cetlit, hogy ideje fizetni a következő negyedévet. A dátumozás szerint ez szeptember 11-én volt, persze semmi aláírás semmi pecsét nincs rajta, tényleg csak egy alap A4-es lap negyedén közölve ezt. Bár mulatságos volt nézni egy másik fiókot, aminek nem volt ajtaja (feltételezem nincs is előfizetője), és oda is beszórták, még a kéretlen reklámanyagot is. Hozzátenném, hogy G rendszeresen nézi a postafiókot, és valamikor e hét elején, vagy múlt hét végén dobhatták be a fizetési felszólítást. Ez azt jelenti, hogy szeptember 18-19 körül "kézbesítették" nekünk rendkívül nagy prioritással.

G ellenzésére a kora ébredésem által okozott stressz levezetését gyakorolva az első fiókhoz léptem, majd sorban előadtam a panaszaimat. Elsőként a már reggel figyelmesen táskába helyezett "Téves bontás!" felirattal ellátott borítékot vettem elő, majd mutattam meg neki, hogy ez még is hogyan, és miért. Fizet egyszer a feladó, és én is fizetek a fiókért... Dupla pénz, hanyag munka. Kértem, hogy mutassák meg a felbontásról felvett jegyzőkönyvet, de ezt nem tudták teljesíteni, mert ajánlott leveleknél ilyenről nem vesznek fel jegyzőkönyvet. A második panaszom, hogy miért spamolnak minket, a szerződésben be kellett jelölni, milyen csomagok kézbesítését kérem.

A legnagyobb felháborodásomat az okozta, hogy átutalással szerettem volna rendezni a postafiók bérleti díjat, de természetesen nem lehet ilyet, csak akik díjhitelesek, azoknak lehet valamilyen levonással megoldani. Gondolom az is előre fizetett összegből. De ha két nap alatt ott van az utalás, akkor mi a probléma nálunk. Teljesen felháborító, hogy mindenhol azt lehet olvasni, hallani, hogy az APEH megköveteli a cégektől, hogy minél kevesebbszer használjanak KP forgalmat, és mindent átutalással intézzünk. Én szeretném is, mert kényelmesebb, gyorsabb, jobb, egyszerűbb de egy másik állami intézmény, név szerint a királyi Posta, nem teszi ezt számomra lehetővé. Akárhogy belegondolok, teljesen logikátlan, és bizalmatlan a hozzáállása a cégnek. Miért nem tudja azt megcsinálni, hogy időben szeptember 11-ei dátumozáskor ténylegesen szept. 11-én be is dobja, valamint olyan határidőt adni befizetésre, hogy legyen ideje a "rendszernek" ellenőriznie. Itt a rendszer természetesen postás alkalmazottak manuális munkát jelentené a jelenlegi rendszernél, ami teljesen állami vagyon pazarlásnak minősül.
Amikor bemegyek egy ilyen postahivatalra, mintha időutazáson vennék részt, és semmi sem változott a 80-as évek óta, amikor kistökösként vittem leveleket feladni. Sem a személyzet, sem a technológiai fejlődés nem mutat egetverő modernizálás nyomait, inkább egy konzervatív emberi erőforrás pazarló megoldásokhoz ragadt őskövületet.
Mit tudtunk tenni, G-vel hátramentünk a 6-os ablakhoz, mert csak ott lehet fizetni. Ez egy eldugott kis ablak, merőleges a többi ablakra, és egyben széb belátást biztosítva az egész posta háttérfolyamatokra. Természetesen az ablaknál senki (9:15 körül volt), az ablak résnyire elhúzva. Háttérben lézengett pár postai alkalmazott, majd jött pár pakkal egy hölgy, aki észre sem vett minket, hogy ott várunk. Elhúztam az ablakot, és behajolva felhívtam a figyelmét arra, hogy itt lennénk, és fizetni szeretnénk. Természetesen az a hölgy, aki épp arra pakolászott nem tudott/akart segíteni, inkább helyette szólt egy idősebb, nyugdíjas korú hölgynek. Látszott, hogy épp reggeli, tízórait megzavarva jött ki az oldalsó helyiségből, akinek szintén elkezdtem panaszolni, hogy én kártyával vagy átutalással szeretnék fizetni. Ahogy már az előző ablaknál válaszolgató nő is elmondta, csak akkor van rá lehetőség, ha díjhiteles a cégem. Természetesen nem az és nem is lesz az, mert amint meg tudjuk csinálni saját erőből, azonnal felhagyunk a posta küldemények küldésével. Ami meglepett még, hogy arra sincs semmi lehetőség, hogy kártyával fizessek, csak KP, semmi más.
Mit tudok tenni?
Egyik (papír) állami intézmény azt mondja használjak átutalást, ellenben ha KP használok, az nem szép dolog és kell vezetni mindenféle pénztárkönyvet, meg egyéb gazdasági baromságot.
A másik papír cég pedig azt mondja, hogy bekaphatom, akkor sem fogok a szolgáltatásért utalni esetleg kártyával fizetni, csak KP-t fogad el.
 

Szólj hozzá!

Címkék: posta postafiók hőskor utalás királyi posta kp

Hogy is állunk

2008.09.14. 23:31 :: cégalapító

Szerencsére azért van megrendelő, bár még nem élnék meg belőle, de a fenntartási költségeket július és augusztus hónapra eddig fedezte a bevétel. Ezek éves díjak, így minden hónapban kb. ugyanennyi ügyfelet kellene szereznem, és akkor már nem csak az első két hónapra lenne nullán a cég, hanem éves szinten.

Egyes megrendelőimmel próbálok viszontértékesítői pozíciót nyitni, hogy valamilyen kedvezmény vagy jutalék fejében hozzám hozzák az egyes ügyfeleiket. Természetesen ez azt jelenti, hogy az amúgy is nyomott árakból valamilyen juttatást kell adnom nekik, ellenben az amúgy még szinte üresjáratban üzemelő szerveren növekedne a kihasználtság.

Ígéretek vannak, hogy kell majd nekik, és a talán szavak is elhangzottak már, de azért ezekre nem építem cégem pénzügyi biztonságát inkább. Úgy gondolom, hogy a megbízhatóság és minőség jó ajánló levél lesz másoknál is, így a befektetett energia kamatozását több évre becsülöm.

Nemrég volt olyan eset is, hogy cégem ajánlatát azért utasították el, mert kis céggel nem szerettek volna kezdeni, ami lényegében érthető is, de egyebek iránt a szolgáltatásokért jelenleg 2,5x árat fizetnek. Ez felébresztett bennem egy olyan gondolatot, hogy cégem szolgáltatásait nem csak a saját honlapján fogom megjelentetni, hanem a vele egyenértékű (talán kis pluszt hozzáadva), 2-3x áron fogom kínálni, más körítéssel azok számára, akik nem szeretik a legolcsóbbat választani.

Úgy érzem részben az idő nekem is dolgozik, mert egy év múlva már nem is leszünk teljesen újak a piacon, valamint lesz már kis múltunk is. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy akkor már néhány itthoni, vagy EU-s pályázat egy-egy kritériumának is meg fogunk felelni. Igaz amit múltkorokba kinéztem mikro vállalkozások támogatására, annak 50%-os önrésszel kell szerepelni, és minimum 1 millió Ft. Ez egyébként infrastruktúrális fejlesztéstámogatás volt, és ahogy néztem ez folytonos, vagyis évről-évre megismétlődő. Persze nem olvastam el minden részletet, de amint 1-1 ponttal többnek megfelelünk, veszem a fáradságot és utánajárok a dolgoknak. Szerencsére még főiskolás rendszergazdáskodásom idején volt lehetőség ilyen pályázatok írásába részt venni, így talán némi tapasztalat már van mögöttem, és régebbi kapcsolatok segítségnek.

APEH-nál negyedéves adózók vagyunk, így első negyedév zárásakor, ahol már effektív dolgoztunk is. A szerződésem a hálózati hozzáférést biztosító céggel kicsit furcsa, mivel júliustól a mai napig nem kaptam meg, illetve számlát sem küldött, így természetesen nem is fizettem. Ez jelentené a költségek a fenntartási költségek nagy részét, és már nagyjából egy hónapja próbálom kihúzni belőlük mind az általuk aláírt szerződést, mind a számlát. Ez azért is fontos, mivel nem szeretek olyan fizetős szolgáltatást igénybe venni, amiért nem fizettem ki annak díját, másrészt a bevételeim után áfát kell befizetnem, ha a bevételem nagyobb lesz mint a kiadásom. Ennek Önmagában nagyon örülnék, de nem akkor, amikor még tudom, hogy van tartozásom, és csak papírt nem kaptam róla.

Az ígéretek remélem hamarosan beérnek, és akkor további hónapok üzemeltetési költségeit tudom kitermelni a szolgáltatások értékesítésével.

8 komment

Címkék: eu apeh pályázat adó áfa papír számla költség helyzet nullszaldós

Maradék törzstőke befizetésének papírmunkája

2008.09.01. 19:23 :: cégalapító

Múlt héten találkoztam ügyvédnővel, és a maradék törzstőke befizetést is bemutattam. Elvileg ezt nekem kellett volna boxolnom a cégbírósággal, de szerencsére még a végalapítási költségekbe ezt belevette. Nagy mázlink, hogy ilyen rendes és szorgalmas ügyvédet találtunk, csak ajánlani tudom mindenkinek.
Írtunk egy ügyvédi meghatalmazásos papírt, hogy én mint ügyvezető, megbízom a papír benyújtásával.
Hétvégén otthon voltam, és beszéltem személyesen is nagynénémmel, amikor is eszembe juttatta, hogy még be kell nyújtani az Apeh-hoz is a levelezési cím változtatást. Megbeszéltem vele, hogy mivel már úgyis elfogadta az Apeh, mint cég adó és pénzügyi ügyintézőjét, ezért megcsinálja nekünk a papírozást ügyfélkapun keresztül.
 

Szólj hozzá!

Címkék: apeh törzstőke ügyvédnő papírmunka

Postafiók

2008.08.24. 14:33 :: cégalapító

Miért is lenne olyan egyszerű minden, történt ismét egy újabb postás eset velünk. G szokta rendszeresen nézni a postafiókot, hogy mi érkezett, vagy éppen mi nem. A múltkori észrevétel megjegyzése után a postások kihagyták a kéretlen szóróanyag kézbesítését nálunk, de most újra próbálkoznak. Ez még csak elviselhető, mert egy laza csuklómozdulattal ki lehet dobni a fiókkal szembeni szemetesbe, de a mostani újítások kicsit aggasztó is. Csütörtökön G telefonált, hogy elhozta a postát, és van egy levél benne, amit a könyvelőnk küldött, de felbontva. Mondom ejha, azért ez kicsit erős, ilyent sem olvastam az aláírt szerződésbe. A levél címzésén egyértelműen olvasható, nyomtatott betűkkel van írva a cég neve és a postafiók száma is.

A boríték bontását előre megfontolt szándékkal, valamilyen céleszközzel csinálhatták, mert szép szabályos van rajta. A boríték hátsó leragasztó helyén "Téves bontás" felirat és egy aláírás látható a dátumbélyegző felett. Pénteken voltam feladni az újabb megrendelőknek a számlákat, és rákérdeztem a postás hölgynél, hogy ez mégis hogyan, miért. Jogosan Ő azt válaszolta, hogy nem tudja, az illetékeseket kell megkérdezni, akik délelőtt 11-ig érhetők csak el.

 

Máshova dobták be, akkor miért bontotta fel a másik, ha látta rajta, hogy nem az övé. Ha posta bontotta fel, akkor miért? Nem volt benne sem pénz, semmi, csak egy A4-es lap az Apeh-tól, hogy elfogadták a nagynéném könyvelői státuszát a cégünknél.

Találkozott már valaki ilyennel?

5 komment

Címkék: posta postafiók bontott levél téves bontás

A pihenés

2008.08.17. 23:56 :: cégalapító

A munkát néha meg kell szakítani kis pihenéssel. Évente legalább egyszer, bár eddig ezt nem így gondoltam. Idén nem csak a Balaton mellett pihentem, hanem egy aktív pihenést biztosító játékoldalt is rendszeresen látogattam, ez a jateklinkgyujtemeny.hu kategorizált játékgyűjtemény volt. Persze próbáltam odafigyelni, hogy ne legyek játékfüggő, mert nagyon sok jó flash játékkal lehet játszani.

Szólj hozzá!

Címkék: flash játék pihenés

Nyaralás közbeni munka

2008.08.15. 23:19 :: cégalapító

Kicsit munkamániás lévén, még nyaralás közben is sokszor a munkán pörög az agyam, hogy mit hogyan lehetne könnyebben és gyorsabban megcsinálni, amikor újra otthon leszek és dolgozhatok. Most épp nyaralás közben is a blog tartalmát gyarapítom ezzel a gondolatsorral, és mellette a mikro vállalkozásomra próbálok koncentrálni.
Napközben pihenés, reggel és este 2-2 óra munka, vagy munka közeli levelezés, telefonálgatás, távoli adminisztráció.

Utóbbi időben nem csak a nyár miatt maradtak el a blogba a bejegyzések, hanem szerencsére igaz nem a főprofilunknak megfelelően, de azért számos megrendelés érkezett már, és amit tudtam, mindent elfogadtam. Több kisebb munka, és pár nagyobb fejlesztési igény lehetősége is becsúszott közben, aminek a megbeszélései elvitték a hétközbeni estéimet. Passzív jövedelemként tekintek a cég olyan szolgáltatásaira, amiket egyszer kell beállítani, és utána az ügyfeleket kiszolgálják. Szerencsére már most is van pár ilyen, amire már 4-et ki is számláztam (még nyaralás előtt). G most otthon tartja a frontot, és kezeli a postai küldeményeket, valamint nekem segít táv úton.

Ahol a szervert elhelyeztem, onnan is remélem már megérkezett a szerződés és a számla, mert nem szeretek semmilyen módon senkinek tartozni.

A webhosting mellé úgy néz ki W rendszergazdánk beüzemeli végre a virtuális gépeket kezelő XEN-t is, amit már korábban én is próbálgattam saját gépen.

Szólj hozzá! · 2 trackback

Címkék: webhosting munkamánia nyaralás megrendelés xen hosting virtuális gép

Fennmaradt törzstőke befizetése

2008.07.25. 00:13 :: cégalapító

G a napokban bement a bankba, és sikerült elkérnie a maradék törzstőke befizetésemről az igazolást. Ezzel már csak az ügyvédnőhöz kell majd elmennünk, akivel egy papírt kell aláírnunk, amit már korábban elküldött email-ben. Erre a műveletre a következő hétre kell sort kerítenünk, és egyben a tagi kölcsön kifizetéséről szóló taggyűlési jegyzőkönyv elkészítésére is. A tagi kölcsönt a céges, cégalapítási ügyekkel kapcsolatos kiadások miatt volt szükség, és így a cégalapítást a cég számlájára elszámolni. Bár ettől a megoldástól G kicsit aggodalmaskodik, de szerintem, és a könyvelő szerint is teljesen rendben van.

Szólj hozzá!

Címkék: ügyvéd papír befizetés törzstőke

Hírdetési árak

2008.07.16. 23:13 :: cégalapító

Elkezdtem keresgetni, hogy mennyibe fog fájni a cég szolgáltatásainak reklámozása. Elsők között kerestem meg a BKV-nek a hirdetési tarifáit:

 

I. kategória 24.000,- Ft + ÁFA / hó / db

 

  • Deák tér  M3                         150x41 cm                2 x 21 db reklámfelület
  • Deák tér  M3-M2                  116x40 cm                4 x 13 db
  • Deák tér  M3-M2                  116x65 cm                2 x 13 db
  • Deák tér  Károly krt.             116x59 cm                2 x 7   db
  • Nyugati pu.  Teréz krt.          150x51 cm                3 x 30 db
  • Nyugati pu.  Váci út             150x51 cm                 2 x 28 db
  • Ferenciek tere                       150x41 cm               2 x 33 db

 

II. kategória 21.500.- Ft + ÁFA / hó / db

  • Kálvin tér                               150x41, 150x62       4 x 32 db reklámfelület
  • Ferenc krt.                             150x41, 150x62       4 x 32 db
  • Arany János u.                      150x51 cm                2 x 33 db

III. kategória 17.000.- Ft + ÁFA / hó / db

 
  • Klinikák                                 150x41 cm                2 x 31 db reklámfelület
  • Újpest Városközpont           220x20 cm                1 x   5 db

 

Bérleti díj / Listaár- M2
Új keretes balusztrád!     30.000,- Ft + ÁFA / hó / db

 
  • Moszkva tér                          197,5x28 cm             3 x 32 db reklámfelület

 

Gondolom ezek a mozgólépcső melletti táblák lesznek. Elgondolkodtató, hogy mennyit érhet egy ilyen hirdetési forma, és hogy vajon kik olvassák majd el, és kikre lesz hatással.

Úgy gondolom, hogy mielőtt bármilyen hirdetést is feladnék, el kell gondolkodni azon, hogy kit is szeretnék megcélozni a hirdetésekkel. Korosztályban mindenképpen a már fizetőképeseket, vagyis legalább főiskolás korosztályt egészen a 45-50 éves korú aktív emberekig. Ha metró hirdetésben gondolkodom, akkor szerintem a Nyugati (Westend oldal felfele irány), Ferenciek tere (mindkét irány), Arany János u. (mindkét irány). Még iskolai időszakban a Batthyányira is tippelnék, de ezen a listán nem szerepel... lehet, hogy azzal egy másik cég foglalkozik.

Mivel informatikai szolgáltatásokat szeretnék reklámozni, ezért gondoltam körülnézek informatikai oldalakon, ott mennyiért vesztegetik az értékes banner helyeket.

A prohardver.hu weboldalon egy jól összerakott médiaajánlatot találtam, részletesen leírják, hogy lapcsaládjuk egy adott részét kik és mennyien látogatják, mennyire fizetőképes, és még a végzettségük szerint is jellemezik Őket egy felmérés alapján.
Itt a legolcsóbb 180e Ft körül van hetente, a banner helyeket elhelyezkedés és a mögöttes tartalom szerint csoportosítják.
Ez már kicsit célközönség lenne, de sokkal többért. A célközönség kifejezés kicsit túlzás, mert potenciális megrendelő nem csak informatika közeli ember lehet, hanem annak napi felhasználója, így még kicsit gondolkodom ezeken.

Szerintetek hol és mit lenne érdemes hírdetni? Mit kellene még figyelembe vennem?

2 komment

Címkék: reklám metró online hírdetés offline

süti beállítások módosítása