
Már korábban felmerült egy gondolat bennem, hogy csak a magyar állami posta nyújt-e ilyen irányú szolgáltatást, vagy más kézbesítő cégekkel is lehet szerződni ilyenre. Bár nem is kerestem más szolgáltatót, de lehet, hogy azért körül kellett volna nézni.
Szóval tegnap délután a korábban beszerzett postafiókhoz szükséges lapokat elkezdtem kitölteni az útmutató alapján, de volt kérdéses dolgok. Persze amiben biztos voltam, az ma reggel kiderült a postán, hogy az kicsit más, mint ahogy gondoltam, no meg ez+az plusz költséget jelent.
A Postára beérkezve nagy lendülettel haladtunk a postafiókok felé, majd ott előkészítve a papírokat, összegyűjtve a fejben a kérdéseket, rontottunk G-vel egy szabad ablakhoz. Az ablak mögött egy kevésbé tájékozott hölgy ült, aki odahívta egy illetékesebb kolléganőjét, aki rögtön tájékoztatást nyújtott a kérdésekben, majd javította ki a már korábban biztosnak hitt döntésemet.
Természetesen átutalással szerettem volna fizetni úgy lassan félidőben 2008 és 2009 között, ahol már mindenhol preferálják az elektronikus tranzakciókat, de itt valahogy kicsit a levegő mellett az idő is megrekedt. Itt természetesen a papíron a lehetőség adott, de csak valami extra dologgal együtt lehetett volna azzal fizetni, egyébként jó kemény Ft-okat kellett az asztalra rakni. Bár nem is értem, akkor minek kérték el lapon a bankszámla számot (amit Ők persze miért is ne "pénzforgalmi jelzőszám"nak hívnak), és az azt vezető bank nevét.
Alapból azt gondoltam, hogy mivel 4800 Ft/negyedév, átutalással egész évet fizetném. Mivel azt nem lehet, így lett abból kézpénzes, és negyedéves fizetés, mert annyi volt nálam "nélkülözhető".
Igen, zsebből fizettem a cég helyett, persze számlát kaptunk róla, így immár még egy tagi kölcsönt sikerült kreálni... amitől óva int minden Index.hu-s és egyéb híroldalas cikk.
Jó lett volna olyan szolgáltatást is igénybe venni, mint az átirányítás, de az több mint 2000 Ft-ba került volna negyedévenként, így arról elég hamar lemondtunk, mint az e-mail -es értesítésről is. 2-3 naponta megtekintve a postaládást nem halunk bele, és gyorsan meg van, és így nem vállalunk egyéb plusz költségeket.
A sok javítást, és a 3 példányos kitöltést G-vel megcsináltuk, de közben az útmutatást adó hölgy már hozta is a postafiókunk kulcsát, és mondta, hogy menjünk a 6-os ablakhoz, ha végeztünk. Persze igazolnunk kellett magunkat, így elkérte a nő az aláírási címpéldányt, és a társasági szerződést, bár utóbbiban erős kétely van, hogy mi köze is van hozzá.
G megjegyezte, hogy igaz lehet, hogy semmi köze hozzá, de ha szeretnénk Magyarországon valamilyen szolgáltatást igénybe venni, akkor olyan iratokat kell adni, amiket kérnek.
Alfiókbérlős betétlapot megspóroltuk és a plusz különálló meghatalmazási papírt is, mert mindketten aláírásra jogosultak vagyunk.
A 6-os ablakhoz hátrasétálva papírkupaccal és egy kis kulccsal a kezünkben léptünk át a valóságba, ahol kis bepillantást kaphattunk a 2008-ban működő postáról. Ezt nem negatívumként említem meg, csak eddig nem is gondoltam bele, hogy hogyan mozgatnak meg ennyi levelet, dobozt, és ott hátul volt az iparibb csomag és egyéb küldemények kezelése. Nagy mérleg, szállító kis kocsi, rekeszkupacok, valamint az ablakon belesve földre helyezett kupacok, rekeszben gyűjtött papírok kerülgetése volt megfigyelhető. Mivel a negyedévből már csak 1 hónap van, így fizettem tagi kölcsönként a cég helyett 1600 + 4800 Ft-ot a postafiókért, majd jöttünk el G-vel.
Persze előtte kipróbáltuk a kulcs működőképességét, és kinyitva átláttunk a postafiókon, mivel nincs hátlapja, hogy a postán dolgozók, könnyen tudják a küldeményeket behelyezni.
Utolsó kommentek