HTML

Cégalapítás

Cégalapítás rögös útja Magyarországon, lépésről-lépésre, napról-napra.

Költségek - kft alapítás

Illeték: 5000 Ft
Költségtérítés: 15000 Ft

Ügyvédi költség:
60000 Ft
===========================
80.000 Ft

Egyéb költségek

Domain reg.: 3200 Ft
Internet bank: 2500 Ft
Postafiók: 6400 Ft
Bélyegző (2db): 9180 Ft
Szerver: 170.000 Ft
Számlatömb: 609 Ft

Utolsó kommentek

Címkék

08t180 (1) abev (3) adatmódosítás (1) adatok (1) adó (1) adószám (3) adwords (1) áfa (1) akció (1) aláírandó (1) aláírás (1) alapítás (4) állás (1) apeh (7) ár (1) átutalás (1) átvétel (1) bank (11) bankkártya (3) befizetés (2) bejegyzés (3) bélyegző (3) béna (1) bevétel (1) biorobot (1) blogolás (1) bontott levél (1) bürokrácia (1) cég (19) cégalapítás (5) cégbejegyzés (1) cégbejegyzési szám (1) cégbíróság (7) cégeljárás (1) cégforma (2) cégjegyzékszám (2) cégjegyzés (1) cégnév (1) cib (11) cikk (1) csőd (1) domain (4) egyéb költségek (1) egyenleg (1) egyszerüsített (1) egy év (1) elektronikus alairas (1) elektronikus számla (1) elérhetőség (1) elutasítás (2) email (2) eu (2) évforduló (1) extra szolgáltatás (1) e mail (2) e számla (1) e szignó (1) fizetés (2) flash (1) főnök (1) forma (1) google analytics (1) határozat (1) helyzet (1) hírdetés (2) hiszti (1) hitel (1) hőskor (1) hosting (1) időbélyeg (1) időpont (2) igazolás (1) illeték (3) információ (3) infó termék (1) internet (1) internet bank (2) iratminta (5) ismerős (1) iszt (2) járulék (1) játék (1) jog (3) jogszabály (1) kártyás fizetés (1) keresés (2) kéretlen levél (1) kezdet (1) kézpénz (1) kft (1) kiadás (1) kimutatás (1) királyi posta (1) kkv (1) költség (2) költségek (1) költség csökkentés (2) konkurencia (1) könyvelés (1) könyvvizsgáló (1) kp (1) ksh (2) levél (1) link (1) magyar posta (1) meghatalmazás (1) megrendelés (1) metró (2) munkadíj (2) munkamánia (1) nem kézbesít (1) nullszaldós (1) nyaralás (1) nyereményjáték (2) nyereség (1) nyilatkozat (1) nyilvántartás (1) nyomtatvány (1) nyomtatványok (1) offline (2) okmányiroda (2) online (4) összeférhetetlenség (1) ötletes (1) pályázat (1) pályázatok (1) papír (11) papírmunka (1) partner (2) pénz (2) pénzpiac (1) piac (1) pihenés (1) posta (7) postafiók (6) postai küldemény (1) postaköltségek (1) regisztráció (4) regisztrációs lap (1) reklám (2) seo (1) sorszám (1) spam (1) számla (6) számlaszám (1) számlatömb (1) székhely áthelyezés (1) szerver (2) szolgáltatás (5) szolgáltatások (1) szórólap (1) tanács (1) tanusítvány (1) tárhely (1) társ (1) teáor (1) teendők (1) telephely (1) tevékenységi kör (1) téves bontás (1) token (1) törvény (2) törzstőke (8) ügyfél (1) ügyfélkapu (2) ügyfélszolgálat (1) ügyintéző (1) ügyvéd (17) ügyvédi iroda (1) ügyvédi munkadíj (1) ügyvédnő (2) új ügyfél (1) utalás (5) üzlet (2) üzlettárs (2) válasz (1) választás (2) vállalkozás (2) válság (1) végzés (2) vezérszó (1) virtuális gép (1) visszaigazolás (1) visszatekintés (1) visszatérés (1) viszonteladó (1) web (1) webhosting (1) weboldal (3) webtárhely (1) xen (1) Címkefelhő

APEH nyomtatványok

2008.07.09. 23:49 :: cégalapító

Ahogy már korábban említettem, az APEH ügyfélszolgálaton lepattantam, mivel ABEV-en keresztül kell kitölteni. Szóval van ez a csoda programjuk, ahonnan beszereztem a megfelelő, három, azaz három szükséges nyomtatványt, amiknek egymáshoz hasonló beszédes neve volt:

  • 08T180, ami egyébként: „Bejelentés és adóhatósági regisztrációs adatlap az adóügyek elektronikus intézéséhez”
  • 08VAMO, aminek a normál neve: „Állandó meghatalmazás”
  • 08T201T, ami: „Bejelentő és változásbejelentő lap”

 

Természetesen a legjobb az egészben az volt, amikor a program az űrlap megnyitásakor kiírja, hogy ez a dokumentum leadható elektronikusan is az ügyfélkapun keresztül. Ekkor kis boldogság fogott át, hogy végre van egy kis jó is ebben a programban, amitől ennyire tartottam. Szóval az igénytelen kinézet ellenére, és a néhol megjelenő hülye, és nem egyértelmű hibaüzeneteken átvergődve az űrlap végső ellenőrzésekor már csak figyelmeztető felirat maradt azzal, hogy sajnos ezt csak személyesen lehet beadni. Imádom, amikor egy program két féle állítást tesz nekem. Főleg akkor, hogy kiírja, hogy ez meg az rossz, de nem képes odaugrani, hogy hol javítsak.

Szóval mind a három förmedvényt kitöltöttem, a megfelelő helyeken aláírtam, és hazaküldtem könyvelőmnek, mint meghatalmazottnak, hogy intézze el.

Remélem sikerül és sikeresen be tudjuk vallani az első negyedéves papír ügyintézéses semmit, és jó adózónak tűnök fel a papírkupac másik oldalán fulladozó APEH-osok előtt. Valahogy azt érzem ebben a procedúrában, hogy ez a rendszer nem akarja elősegíteni, motiválni az embert, vállalkozást, hogy adót fizessen.

 

Miért nem tudtak egy tájékoztató emailt küldeni, ha már úgy is elektronikusan megkaptam a bejegyzéskor az adószámot és minden egyebet, akkor nagyon örültem volna egy rövid tájékoztatónak, hogy miket kell és szokás ilyenkor még csinálni. Küldött az APEH igaz egy általános levelet, ahol csak a 08T201T-et említi… semmi mást. Két papír oldalon írja az általános hülyeséget, amit elküldhettek volna ez előtt 1 hónappal is, amikor az adószámot kaptam. Sőt, sokkal részletesebbet, ami alapján mindhárom dokumentumot leírják.

Na mindegy, nem tudom miért is várok el ilyen egyszerű megoldásokat. Vagy tényleg igaz az a mondás, hogy „egy fecske nem csinál nyarat”?

 

Szólj hozzá!

Címkék: apeh abev nyomtatványok

A bejegyzés trackback címe:

https://cegalapitas.blog.hu/api/trackback/id/tr11561453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása