HTML

Cégalapítás

Cégalapítás rögös útja Magyarországon, lépésről-lépésre, napról-napra.

Költségek - kft alapítás

Illeték: 5000 Ft
Költségtérítés: 15000 Ft

Ügyvédi költség:
60000 Ft
===========================
80.000 Ft

Egyéb költségek

Domain reg.: 3200 Ft
Internet bank: 2500 Ft
Postafiók: 6400 Ft
Bélyegző (2db): 9180 Ft
Szerver: 170.000 Ft
Számlatömb: 609 Ft

Utolsó kommentek

Címkék

08t180 (1) abev (3) adatmódosítás (1) adatok (1) adó (1) adószám (3) adwords (1) áfa (1) akció (1) aláírandó (1) aláírás (1) alapítás (4) állás (1) apeh (7) ár (1) átutalás (1) átvétel (1) bank (11) bankkártya (3) befizetés (2) bejegyzés (3) bélyegző (3) béna (1) bevétel (1) biorobot (1) blogolás (1) bontott levél (1) bürokrácia (1) cég (19) cégalapítás (5) cégbejegyzés (1) cégbejegyzési szám (1) cégbíróság (7) cégeljárás (1) cégforma (2) cégjegyzékszám (2) cégjegyzés (1) cégnév (1) cib (11) cikk (1) csőd (1) domain (4) egyéb költségek (1) egyenleg (1) egyszerüsített (1) egy év (1) elektronikus alairas (1) elektronikus számla (1) elérhetőség (1) elutasítás (2) email (2) eu (2) évforduló (1) extra szolgáltatás (1) e mail (2) e számla (1) e szignó (1) fizetés (2) flash (1) főnök (1) forma (1) google analytics (1) határozat (1) helyzet (1) hírdetés (2) hiszti (1) hitel (1) hőskor (1) hosting (1) időbélyeg (1) időpont (2) igazolás (1) illeték (3) információ (3) infó termék (1) internet (1) internet bank (2) iratminta (5) ismerős (1) iszt (2) járulék (1) játék (1) jog (3) jogszabály (1) kártyás fizetés (1) keresés (2) kéretlen levél (1) kezdet (1) kézpénz (1) kft (1) kiadás (1) kimutatás (1) királyi posta (1) kkv (1) költség (2) költségek (1) költség csökkentés (2) konkurencia (1) könyvelés (1) könyvvizsgáló (1) kp (1) ksh (2) levél (1) link (1) magyar posta (1) meghatalmazás (1) megrendelés (1) metró (2) munkadíj (2) munkamánia (1) nem kézbesít (1) nullszaldós (1) nyaralás (1) nyereményjáték (2) nyereség (1) nyilatkozat (1) nyilvántartás (1) nyomtatvány (1) nyomtatványok (1) offline (2) okmányiroda (2) online (4) összeférhetetlenség (1) ötletes (1) pályázat (1) pályázatok (1) papír (11) papírmunka (1) partner (2) pénz (2) pénzpiac (1) piac (1) pihenés (1) posta (7) postafiók (6) postai küldemény (1) postaköltségek (1) regisztráció (4) regisztrációs lap (1) reklám (2) seo (1) sorszám (1) spam (1) számla (6) számlaszám (1) számlatömb (1) székhely áthelyezés (1) szerver (2) szolgáltatás (5) szolgáltatások (1) szórólap (1) tanács (1) tanusítvány (1) tárhely (1) társ (1) teáor (1) teendők (1) telephely (1) tevékenységi kör (1) téves bontás (1) token (1) törvény (2) törzstőke (8) ügyfél (1) ügyfélkapu (2) ügyfélszolgálat (1) ügyintéző (1) ügyvéd (17) ügyvédi iroda (1) ügyvédi munkadíj (1) ügyvédnő (2) új ügyfél (1) utalás (5) üzlet (2) üzlettárs (2) válasz (1) választás (2) vállalkozás (2) válság (1) végzés (2) vezérszó (1) virtuális gép (1) visszaigazolás (1) visszatekintés (1) visszatérés (1) viszonteladó (1) web (1) webhosting (1) weboldal (3) webtárhely (1) xen (1) Címkefelhő

A weboldal

2008.11.08. 12:13 :: cégalapító

Kicsit sietve, de elkészült a weboldal ma hajnalban. El is indítottam, lecseréltem a "hamarosan..." feliratu logót is, így már a nagyérdemű megtekintheti a tartalmat, és akár rendelhet is. :)

Persze Google Analytics-et raktam rá, hogy lássak valamit is, ne csak vakon legyek illetve ne csak a szerver oldali statisztikám legyen.

Blog kedvezmény:

Aki a megrendeléskor a megjegyzes mezőbe beírja, hogy cegalapitas.blog.hu, annak 10% kedvezményt biztosítunk a tárhelyek áraiból.

Röviden ennyi a bejelentés, várom a kritikákat, hozzászólásokat, megjegyzéseket.

Az oldal pedig:
http://www.elin.hu

14 komment

Címkék: weboldal google analytics tárhely webtárhely

A bejegyzés trackback címe:

https://cegalapitas.blog.hu/api/trackback/id/tr40757018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benkő Nóra 2008.11.09. 09:51:27

Kedves Cégalapító!

Tudnál mondani három ésszerű okot, hogy miért a te szolgáltatásaidat használjam, mondjuk a Bluehost helyett?

www.bluehost.com/tell_me_more.html

Nóra

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.11.09. 12:07:37

Köszönöm, ez egy nagyon jó kérdés!
A korábbi bejegyzésekben írtam már a konkurenciákról, és azok szolgáltatás + árazásának átnézéséről.
1.:
Amikor én is kitaláltam ezeket a csomagokat, és cégtársammal átbeszéltük, akkor ezeket úgy próbáltuk meghatározni, hogy mindenki az adott kategóriában bőven kifizetődően tudja használni. Nem tudom pontosan, hogy hány domain-t szeretnél elhelyezni, de ahogy néztem $6,95/hó a díjszabása. Kétségtelen, korlátlan szolgáltatásról van szó, és biztos fantasztikus háttérrel rendelkeznek kis cégemhez képest. Nálunk 5500Ft áfával a legkisebb csomag, a jelenlegi $ árfolyamnál ez 16000 Ft-ra jönne ki, de reméljük erősödni fog a forint, és akkor 12000Ft az éves díjad náluk. Ha például 1 domaint szeretnél, akkor nagy valószínűséggel nálam a jelenlegi árszabásnál harmad áron megkapod nálunk. Igaz 1GB a tárhely szolgáltatás limit, de az eddig jelenlévőknél általában 10-100MB -ig terjed a weboldal mérete. Nekem is vannak weboldalaim, és tudom, hogy az 1GB-ot méretben elérd, elég sok mindent fel kell raknod oda, és az esetek 99%-ban ez elegendő. Ha 3 domain-t szeretnél elhelyezni, akkor az nálam 9e Ft, még mindig olcsóbb. 10-20 domain esetén tényleg náluk érdemes elhelyezned, de jelenlegi ügyfeleim maximum 3 domain-nel rendelkeznek.
- pár domain esetén olcsóbb ár

2.:
Eddig a megrendelőim általában mindig az ismerősi körből, vagy azok ismerősei közül kerültek ki, vagyis ajánlói rendszerből, telefonon bármikor elérnek, ha kérdésük van, és számos alkalommal nem csak telepíteni, áthozni is segítek a weboldalakat.
- rugalmasság, amit a felsorolásban látsz, az nincs kőbe vésve, inkább csak irányadó

3.:
Általában kis internetszolgáltatók nem rendelkeznek nagy külföldi sávszélességgel, mivel forgalmuk nagyon nagy része magyarországi kiszolgálók felé irányul, így lehet pl. sávszélesség gond is egy külföldi gépnél. Ez persze feltételezés, és csak akkor állja meg a helyét, ha kis hazánkból várod a látogatók nagy részét. Nálam 100Mbit/s belföldi/külföldi sáv van, és jelenleg a terhelés kb. 20 weboldalnál 0%.
- magyarországi szerverteremben elhelyezett szerver

Egyik kollégám például épp webshop-ot akar indítani feleségével, és kinézték az osCommerce-t, és annak egy itthoni értékesítőjét. Lehetőség szerint ott havi 4e Ft-tól indultak a csomagok, én ezt neki fél óra alatt ingyért felraktam, és kapta mellé az 5500 Ft/év-es díjszabást, mert az is csak egy weboldal.

Természetesen vannak nálunk jobb cégek, szolgáltatások, ez tény. Sokszor szimpátia vagy éppen tapasztalat kérdése, hogy ki, hogyan dönt. Korábbi bejegyzésben írtam, hogy majdnem harmad áron adtam volna egy cégnek ugyanazt a szolgáltatást, de nem engem választottak, mert a másikkal már volt tapasztalatuk, és jobban megbíztak benne.

FreeChoice Magazin · http://freechoismagazine.blogspot.com/ 2008.11.09. 18:22:02

Nóra nálad a PONT!

Cégalapító,

Az áraid és az ajánlatod 12 egy tucat a piacon!

Csupán néhány kérdés:

- mit adsz pluszt, többet, mást, mint a konkurencia?
- ahol nekem van a tárhelyem, pl annyi pénzért ad egy évet mint te 2 évet, de amíg nem náluk voltam addig, is kiszolgáltak, ingyenes onlinemarketing hírlevélkurzussal. Ha problémám volt egy egy webalkalmazással a másik fizetős tárhelyemen, esetleg egy egy ingyenes tárhelyen ők segítettek!

SZŰKÍTS! szűkits! szűklits!

[Az áraid a profiknak nagyon beginnerek, a kezdőknek ez is sok!]

FCM

ui: ha engem kérdezel akkor mondjuk egy CMS-el, néhány minimáldizájnal rendelkező tárhelyet mint pl: shp, esetleg némi okítást, supportot adva ezen árakhoz...
Megcélozhatnád a mikrovállalkozásokat, a kezdő onlinevállalkozókat...
Akár ingyen is adhatnád mondjuk 3 hónapra, vagy havi bontás, esetleg ezt toivábbgondolva...

gabesas 2008.11.10. 14:05:17

Picit csalódtam aztkell mondjam, bár volt egy ilyen tippem hogy egy újabb hostingcég lesz a dologból. Ha lehet egy tanácsom: célozz, szűkíts jobban, és tegyél hozzá soksok saját munkát és fejlesztést.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.11.10. 22:29:05

FCM:
Igen, rengeteg ilyen cég van és sok más hasonló.
Amiben ez a cég különleges, hogy az én cégem, és hogy mindent megteszek és meg fogok tenni a sikerességéhez.
Természetesen nem csak ilyen csupasz szolgáltatások lesznek, hanem amint már előző válaszomban is próbáltam utalni rá, és ahogy Te is említetted CMS, webshop és egyéb motorokat is majd a csomagokkal együtt előre telepítek (ha kérik).
A 3 hónap ingyenesség sem rossz, ezt még tárhellyel be is tudom vállalni, mert nincs kiadásom vele, csak általában ehhez domain nevet is kell vásárolni, ami már költség. Természetesen ezt még az ügyfél is talán bevállalja, de azért 3 hónap alatt nem biztos, hogy be tud indulni egy webshop.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.11.10. 22:32:01

Gabesas:
Remélem nem csak tényleg 1 lesz a magyarországi 100-150 cégből, hanem a Ti tanácsaitok alapján minél jobb, és elismertebb.

Már eddig is sokat segítettetek, természetesen ezt is köszönöm, és a további post-okban is számítok az őszinte véleményetekre.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.11.11. 05:21:13

Nekem is az volt az elso reakciom, hogy ennyi? De ezt mar sokan leirtak. A 0. meg az volt, hogy megvezettel a domain nevvel kapcsolatban: az Elin az egy betuben sem kulonbozik az Elin nevu haztartasi gep markatol :). Vagy azok mar csak Nile neven nyomulnak? (A 90-es evek elejen meg elinnek hivtak az - asszem - osztrak ceget, aztan lett egy nile vonaluk is.)

Visszaterve a szolgaltatasaidra: semmi erdekeset nem nyujtasz, ezt igy tenyleg nem lehet eladni. Pl. az, hogy az 'oscommerce' is csak egy oldal, az eleg rossz (es raadasul hibas) hozzaallas. Az oscommerce az egy webalkalmazas, ami egyreszt plusz erteket kepvisel (milyen web boltot nyit az, aki evi 5 rugot tud erre raszanni?) masreszt egy webalkalmazas, ha hasznaljak, lenyegesen nagyobb CPU terhelest general, mint egy statikus weboldal. Igy aztan butasag (illetve a statikus oldalakat hostolokkal szemben unfair) ugyanannyiert kinalni a szolgaltatast.

Persze a havernak meg a jo ugyfelnek annyiert adod, amennyiert akarod, az mas kerdes, de ugy altalaban azert ez a velemenyem.

Ha akarsz egy kis versenyelonyt akkor szerintem fekudj ra arra, ami most hianyzik, es ami szerintem a magyar piacrol is hianyzik: a webalkalmazasok hostolasara. Ettol meg megtarthatod a statikus csomagjaidat, de mondjuk en azt domboritanam.

Webalkalmazast nagyon nehez itthon hostoltatni, eleg sokat kel turkalni mire egyaltalan ajanlatot lat az ember. Ne csak Ruby legyen felrakva, hanem keresre (megfelelo csomag vasarlasakor) Ruby on Rails poccre belove, Django (python) poccre belove, CakePHP ugyszint (annak a 3 PHP programozonak, aki veletlenul eljutott arra a szintre, hogy frameworkot hasznaljon es ennek ellenere megmaradt ennel a nyelvnel ;) ). Probalkozhatsz javaval is, az se nagyon van itthon. Talan csak 1-2 helyen.

Emelle meg adhatsz profi tamogatast, ami megkonnyiti az alkalmazasok feltolteset, manage-eleset, backupolasat, naplok elereset, stb.

Nyujthatnal meg virtualis gep hostolast (OpenVZ, Xen, KVM), mert az ugyan van itthon, de amikor egy eve utoljara neztem, akkor draga volt es szar. Itt valoszinuleg az van, hogy nagyon nehez a nagyokkal versenyezni, mert aki ilyet akar az mar mindenhez nagyon ert, nem kell neki plusz kiszolgalas, ezert a nagyok lenyegesen olcsobban meg tudjak oldani. (Plusz ez eleg HW igenyes.) De ha megis megcsinalod, akkor szolj, engem szemely szerint ez erdekelne ;)

Ha gonolod keress meg e-mailben, szivesen adok otleteket, hogy milyen plusz szolgaltatasok emelhetnek ki, illetve kifejtem az itt leirtakat reszletesebben. Ha nem tudod kitalalni a domain nevem, akkor nincs mirol beszelnunk, ha az megvan, akkor meg mar nem tudod elrontani ;).

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.11.14. 00:38:01

A cég neve nem Elin... hanem Elin.hu Kft., a cégbíróság nem engedte bejegyeztetni Elin-t, mivel csak pár karakter eltérés volt egy másikkal.
De miért érné meg nekem csak statikus oldalak kiszolgálását számláznom? Ha az 1GB dinamikus évi 5500Ft, akkor statikusért mennyit kérjek? 1000 Ft-ot? ott már azért kétséges, hogy érdemes-e ilyennel előrukkolni... kicsit olyannak érzem mint a DSL szolgáltatásokat. Fejlesztenek, megjelennek gyorsabban, duplázzák a sávot, és a kisebbeket már nem árulják, pedig lehet lenne rá igény.
Nem szabad megfeledkezni az olyan CMS rendszerekről sem, ami statikus oldalakat generál, hogy így gyorsítsa a kiszolgálást, és cache-elhető legyen.
Amikor a tárhely csomagokat kialakítottam, nem azt néztem, hogy mi fair és mi nem az, hanem hogy már a legkisebb csomagban is megkapjon minden alap dolgot. A lehetőséget kapja meg mindenki, aztán hogy használja-e vagy nem, az már az ügyfélre tartozik. Csinálhatnék még egy 5500Ft-os csomagot php/cgi nélkül is, de annak sok értelme nem lenne szerintem.

Köszi, az ötletet, webalkalmazások hostolására én is gondoltam, úgy szint mint a virtuális gépre. Xen már készülőben van, talán következő év elején indul. Ott talán havi 4-5e Ft/hó lesz a legkisebb csomag, de még messze van a véglegestől... és tesztelni is kell sokat.

De lehet, hogy a közelgő IPv6-ra átállás előtt nem indítom el Xen-t.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.11.14. 12:54:24

Vilagos, csak azt irtad, hogy egy betuben ter el egy haztartasi gep markatol, pedig abbol is van (vagy volt) Elin. Osztrak. Most Nile, de talan meg Elin is, mert volt a ketto is egyszerre. :)

Nem irtam, hogy csinalj egy megolcsobb csomagot, azt irtam, hogy a webalkalmazas hostolas legyen dragabb. Persze ez nehez kerdes, mert egy-egy CGI szinte minden oldalra kell, ugyanakkor egy webalkalmazasnak megis mas a gepigenye, mint egy statikus oldalnak. De gondolom masok is megoldottak valahogy.

> Köszi, az ötletet, webalkalmazások hostolására én is gondoltam,

Ez eleg eros versenyelony lehetne, mert ebben eleg szarul all a magyar piac. A legtobb helyen pont az van, hogy van valami statikus+CGI/PHP hostolas, es akkor esetleg meg valami. Olyan helyre viszont nem nagyon lehet normalis webappot rakni.

> Ott talán havi 4-5e Ft/hó lesz a legkisebb csomag, de még
> messze van a véglegestől...

Arra kivancsi vagyok, hogy abbol mit tudsz kihozni, mert itthon bazi draga. Legutobb taval;y neztem, akkor 2-2.5x annyi volt, mint mashol az EU-ban vagy Amerikaban. $20-ert (jelenleg ez a 4-5e kategoria) altalaban 256-512M-as virtualis gepet lehet kapni 50-200G forgalommal. Majd az e-mailedre is valaszolok.

FreeChoice Magazin · http://freechoismagazine.blogspot.com/ 2008.11.15. 14:17:43

Cegalapitas,

OK!

Az 1-3 hónapot csak, mint lehetőség ajánlottam. Persze más irányban is el lehet indulni, ha valami egész mást szolgáltatsz, és a tárhelyet csak „grátiszként adod”. Természetesen akkor más a céged, sőt van pozicionálásod, esetleg más foglalkoztatásköröket igényel.
Termékfejlesztést, hostolást, piackutatást nem tudod megkerülni… Poteenciális megoldás lehet már létező sw-ek, magyarítása, licencelése, free szoftok…

Sőt próbaidőre, igény esetén aldomaint is adhatsz, persze sok szempotból van hátránya is, főleg az a leendő tulajdonos szempontjából, de pl: az shp-hoz hasonló szolgáltatás is potenciális reklám lehet neked!


FCM

Ui.: „3 hónap alatt nem biztos, hogy be tud indulni egy webshop.” Az nem, de ismerek olyan koncepciót, ami akár profitábilis lehet ennyi idő alatt. [ hamarosan megjelenik az erről szóló infótermékem]

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.11.16. 20:23:45

Köszi az ötletet, valószínű ilyennel is előállunk. A korábbi elképzelések és a mostani ötletek alapján a XEN installálása és szolgáltatás kidolgozása mellett kisvállalati csomag kialakítása fog következni, amiben tárhely+domain+weboldal+alap seo lesz benne.

webjúzer 2008.11.17. 19:11:44

Hi,

Most találtam a blogot. 10 évvel ezelőtt ez nagyon klassz lett volna. :) Elolvastam a legelső bejegyzést:

"""Egy multinacionális vállalatnál dolgozva megismerten a megbízható, stabil hátteret biztosító céget, és a lagymatag munkatempót, és munkamorált kipréselő bürokratikus, néhol kissé rendszerváltás előtti időket idéző vonásokat. Sorban születő újabbnál újabb ötleteimet cégnél nem valósíthatom meg, a cégnek adott ötleteket pedig csak nagyon ritkán tartják a kiértékelő bizottságoknál megfelelőnek."""

Ha sikeres lesz a vállalkozásod a Tiéd is pontosan ilyen lesz.

Továbbá, hogy javaslat/tanács is legyen, még senki nem írta le, pedig valószínűleg az ismeretségi körben mindenki találkozott már a problémával, ezért leírom:

A vállalkozást nem csak elindítani kell tudni, hanem adott esetben abbahagyni is. Ennek több oka is lehet, én most csak a leggyakoribbról emlékeznék meg.

Soha ne hanyagold el a könyvelést. A könyvelés nem abból áll, hogy elviszed a papírokat a könyvelőnek oszt jónapot. Pontosan tudd hogyan állsz, és azt is, hogy hogyan kéne állnod az adott pillanatban.

Azt írtad a pesszimista terv szerint 2 évig veszteséges leszel. Ez oké, de ezt a pesszimista tervet kiegészíteném még azzal, hogy akkor ne legyen belőle 4-5 év, visszaüt, nagyon. Magyarul ha elkezdenek gyűlni a mínuszok és növekszik az adósság, akkor a megoldás nem az, hogy halogatom, mert biztos beindul a jósnő is megmondta. Ez gyakori hiba. Ekkor be kell fejezni, és nem gyűjteni tovább az adósságot, mert ezt fogod fizetni 20 évig a lakáshitel helyett. Ja, hogy lesz pár ügyfél de ők együtt még épp nem fordítják pluszba a mérleget... Hát ilyen az élet, ők majd mennek máshová.

Az optimista forgatókönyvhöz is tartozik néhány jó tanács, de azt majd mások megírják.

Kalappal!

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.11.17. 19:31:45

Köszi!

Igen, erre épp nem gondoltam eddig, remélem nem is fog kelleni, de nagyon jó és igaz gondolat. Általában a sült galambra várás esete szerintem.

Jelenleg kb. úgy áll a cég, hogy nagyjából minusz 0-n van havi szinten, természetesen ebben a munkabérünk nincs benne, amit saját cég lévén még nem is számolok.

FreeChoice Magazin · http://freechoismagazine.blogspot.com/ 2008.11.19. 21:59:14

Ki ez a"webjúzer"?! ;)

Nagyon telitalálat amiket mondasz, megfontolandó és praktikus!

Egyetlen dologgal egészíteném ki:

Ha jól megy a cég akkor sem árt ha van kiszállási stratégiád, mert anélkül vagy a cégből halsz ki, vagy vele/tőle...

FCM
süti beállítások módosítása