HTML

Cégalapítás

Cégalapítás rögös útja Magyarországon, lépésről-lépésre, napról-napra.

Költségek - kft alapítás

Illeték: 5000 Ft
Költségtérítés: 15000 Ft

Ügyvédi költség:
60000 Ft
===========================
80.000 Ft

Egyéb költségek

Domain reg.: 3200 Ft
Internet bank: 2500 Ft
Postafiók: 6400 Ft
Bélyegző (2db): 9180 Ft
Szerver: 170.000 Ft
Számlatömb: 609 Ft

Utolsó kommentek

Címkék

08t180 (1) abev (3) adatmódosítás (1) adatok (1) adó (1) adószám (3) adwords (1) áfa (1) akció (1) aláírandó (1) aláírás (1) alapítás (4) állás (1) apeh (7) ár (1) átutalás (1) átvétel (1) bank (11) bankkártya (3) befizetés (2) bejegyzés (3) bélyegző (3) béna (1) bevétel (1) biorobot (1) blogolás (1) bontott levél (1) bürokrácia (1) cég (19) cégalapítás (5) cégbejegyzés (1) cégbejegyzési szám (1) cégbíróság (7) cégeljárás (1) cégforma (2) cégjegyzékszám (2) cégjegyzés (1) cégnév (1) cib (11) cikk (1) csőd (1) domain (4) egyéb költségek (1) egyenleg (1) egyszerüsített (1) egy év (1) elektronikus alairas (1) elektronikus számla (1) elérhetőség (1) elutasítás (2) email (2) eu (2) évforduló (1) extra szolgáltatás (1) e mail (2) e számla (1) e szignó (1) fizetés (2) flash (1) főnök (1) forma (1) google analytics (1) határozat (1) helyzet (1) hírdetés (2) hiszti (1) hitel (1) hőskor (1) hosting (1) időbélyeg (1) időpont (2) igazolás (1) illeték (3) információ (3) infó termék (1) internet (1) internet bank (2) iratminta (5) ismerős (1) iszt (2) járulék (1) játék (1) jog (3) jogszabály (1) kártyás fizetés (1) keresés (2) kéretlen levél (1) kezdet (1) kézpénz (1) kft (1) kiadás (1) kimutatás (1) királyi posta (1) kkv (1) költség (2) költségek (1) költség csökkentés (2) konkurencia (1) könyvelés (1) könyvvizsgáló (1) kp (1) ksh (2) levél (1) link (1) magyar posta (1) meghatalmazás (1) megrendelés (1) metró (2) munkadíj (2) munkamánia (1) nem kézbesít (1) nullszaldós (1) nyaralás (1) nyereményjáték (2) nyereség (1) nyilatkozat (1) nyilvántartás (1) nyomtatvány (1) nyomtatványok (1) offline (2) okmányiroda (2) online (4) összeférhetetlenség (1) ötletes (1) pályázat (1) pályázatok (1) papír (11) papírmunka (1) partner (2) pénz (2) pénzpiac (1) piac (1) pihenés (1) posta (7) postafiók (6) postai küldemény (1) postaköltségek (1) regisztráció (4) regisztrációs lap (1) reklám (2) seo (1) sorszám (1) spam (1) számla (6) számlaszám (1) számlatömb (1) székhely áthelyezés (1) szerver (2) szolgáltatás (5) szolgáltatások (1) szórólap (1) tanács (1) tanusítvány (1) tárhely (1) társ (1) teáor (1) teendők (1) telephely (1) tevékenységi kör (1) téves bontás (1) token (1) törvény (2) törzstőke (8) ügyfél (1) ügyfélkapu (2) ügyfélszolgálat (1) ügyintéző (1) ügyvéd (17) ügyvédi iroda (1) ügyvédi munkadíj (1) ügyvédnő (2) új ügyfél (1) utalás (5) üzlet (2) üzlettárs (2) válasz (1) választás (2) vállalkozás (2) válság (1) végzés (2) vezérszó (1) virtuális gép (1) visszaigazolás (1) visszatekintés (1) visszatérés (1) viszonteladó (1) web (1) webhosting (1) weboldal (3) webtárhely (1) xen (1) Címkefelhő

E-cégeljárás itthon

2008.05.29. 10:19 :: cégalapító

Ma reggel lettem figyelmes arra, hogy az Index.hu-n is megjelent egy cikk a hazai elektronikus cégeljárásról. A nemrég tapasztaltakkal teljesen megegyezik a véleményem, csak a cikkből valahogy kifelejtették mélyebbre hatóan nézni a ma alkalmazott rendszerüket.

Amit a cégbíróság és az ügyvédek használnak E-szignó nevű program kész katasztrófa, és lehet hogy eléggé kevés ismeretem van, de azt megtudom állapítani, hogy ezen valaki rendesen kaszál, mert ez a program a piac többi résztvevőjét egyértelműen kizárja, és ellehetetleníti a munkavégzést.

Magát a kliens program lényegét sem értem, hogy miért van rá szükség, és miért úgy működik ahogy működik. Betöltesz valami doksit, a kulccsal "eltitkosítja", és ellátja valamilyen időbélyeggel, azonosítókkal és egyéb adatokkal. Végeredmény .et3, .es3 fájl, amit csak ez a program tud olvasni. Titkosításnak nem lehet nevezni amit csinál, mert amit én megkaptam fájlokat ügyvédemtől, azokat simán, bármilyen azonosítás nélkül (a program letöltése és telepítése után) meg tudtam nézni.

Egy használható rendszert így tudnék elképzelni:

  • Az ügyvéd, a cégbíróság szerverére feltölti a dokumentumot, természetesen saját azonosítójával VPN-en keresztül. Itt azokat a dokumentumokat juttatnák el, tárolnák, amiket papír alapon valamilyen kézjeggyel el kellett látni, mint pl. szkennelt aláírás-mintákat és egyéb olyan dokumentumokat. Ezekről a feltöltött dokumentumokról az ügyvéd visszakapna egy-egy .xml fájlt, amiben a feltöltött fájl(ok)hoz lenne időbélyeg, egyéb szükséges adatok és crc kód. Így a feltöltött fájl csak a mellékelt .xml fájllal együtt lenne hiteles.
  • Az egyszerűsített iratmintát például ne MS Word formában kelljen létrehozni, hanem akkor már erre a formára öntött cégbíróság által biztosított webes felületen keresztül. Majd azt nyomtatni, aláírni, ügyfélnek adni, és szkennelve feltölteni.
  • Minden egyes változásról csak egy e-mail tájékoztatást adni, és az ügyvédeknek fenntartott interface-en keresztül elérhetővé tenni a kliens program nélkül aláírt, hiteles dokumentumokat.

 

Így könnyen lehetne egy feldolgozó rendszert készíteni, valódi verseny alakulna ki a piacfelosztás hazájában is. Az egyszerűsített cégbejegyzésnél mindenki egységes formát töltene ki, és egyből a cégbíróság rendszerében is lenne.

Természetesen kicsit merészebbet álmodva, biztonságos csatornánk a cégbíróság egy APEH-os, KSH-s webservice-t meghívva egyből adná is vissza az újonnan bejegyzett cégnek szükséges azonosító számokat emberi beavatkozás nélkül.

Elektronikus és egyszerűsített cégbejegyzést kérve ma kb. 2-4 hét a cégbejegyzés, de természetesen "bejegyzés alatt" státusszal már korábban el lehet kezdeni a tevékenykedést.

1 komment

Címkék: cégbíróság elektronikus alairas időbélyeg

A bejegyzés trackback címe:

https://cegalapitas.blog.hu/api/trackback/id/tr19493082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.29. 23:55:54

Ez az e-szigno egy elektronikus alairasi szolgaltato (digitalis kozjegyzo?) a weboldaluk szerint. Az, hogy van kliens program teljesen logikus, sot valojaban maskepp nehezen is mukodhetne a dolog.

> Titkosításnak nem lehet nevezni amit csinál, mert amit én megkaptam fájlokat

Elektronikus alairas, nem titkositas. Fogja a program a doksit, csinal belole egy hash-t (kriptografiailag eros ellenorzo oszeget, digitalis kivonatot/ujjlenyomatot), azt bekuldi a szolgaltatonak, a szolgaltato pedig az idobelyeget es a hash-t letitkositja a sajat titkoskulcsaval (asszimetrikus titkositas). A titkositas lenyege itt nem a titok vedelme, hanem annak az igazolasa, hogy a file (az alairas) a titkos kulcs tulajdonosa altal keszult. A titkos kulccsal titkositott adatokat vissza lehet fejteni a hozza tartozo publikus kulccsal - es csak azzal.

A kliens program pedig azert kell, mert maga a szolgaltatas altalanosabb, es nem csak cegbejegyzesre lehet hasznalni. Mivel csak a dokumentumod hash-et (ujjlemnyomatat) kuldod el, ezert az alairast vegzo szervezet nem ismeri meg a dokumentumod tartalmat. Ez pl. egy digitalisan alairt szerzodes eseteben lehet fontos.

Az mar nagyobb baj, hogy nincs szabalyozva, hogy hogy is kene kineznie egy ilyen elektronikus idobelyegzovel ellatott alairasnak. Egeszen biztosan van erre nyilt szabvany, de ettol fuggetlenul mindenkepp pontosan specifikalni kellett volna, hogy mi is egy ilyen file felepitese, tovabba csak azoknak kiadni mukodesi engedelyt (alairo kulcsokat), akik bizonyitani tudjak, hogy a szoftveruk megfeleloen mukodik. (Az meg ugye nem nagy flash, kapsz 100 inputot meg egy egyedi teszt kulcspart es le kell generalni hozza 100 outputot.)

De hat 20 eve keptelenek normalisan kiirni egy informatikai tendert, es ez ennyi ido utan mar nem lehet veletlen. Igen, az elso 5-10 evben meg lehetett azon benazni, hogy 'nem gondoltak' arra, hogy nem egy programot kell osszekalapalni valahogy, hanem egy specifikaciot kesziteni, amihez majd mindenki elkeszitheti az interoperabilis megoldasat (barmliyen oprendszerre, ugye...)

> VPN-en keresztül.

Ehhez felesleges a VPN, eleg egy kliens oldali azonositassal mukodo SSL kapcsolat. A CRC meg eleg gyenge megoldas, nem csak a kriptografiaban, de szinte sehol nem hasznaljuk mar. (Ott vannak a jol mukodo hash-ek, mint az md5 meg a sha1.)

> Az egyszerűsített iratmintát például ne MS Word formában kelljen létrehozni,

Na ja. Itt is jol belobbizott valaki. Gondolom az e-szigno is windows only (pedig egy ilyen alkalmazast egyebkent pl. javaban tortenetesen sokkal konnyebb megirni a rendelkezesre allo libek miatt, mint kifejezetten windows specifikusra). Ja, windows only. :( Felhaborito.
süti beállítások módosítása