HTML

Cégalapítás

Cégalapítás rögös útja Magyarországon, lépésről-lépésre, napról-napra.

Költségek - kft alapítás

Illeték: 5000 Ft
Költségtérítés: 15000 Ft

Ügyvédi költség:
60000 Ft
===========================
80.000 Ft

Egyéb költségek

Domain reg.: 3200 Ft
Internet bank: 2500 Ft
Postafiók: 6400 Ft
Bélyegző (2db): 9180 Ft
Szerver: 170.000 Ft
Számlatömb: 609 Ft

Utolsó kommentek

Címkék

08t180 (1) abev (3) adatmódosítás (1) adatok (1) adó (1) adószám (3) adwords (1) áfa (1) akció (1) aláírandó (1) aláírás (1) alapítás (4) állás (1) apeh (7) ár (1) átutalás (1) átvétel (1) bank (11) bankkártya (3) befizetés (2) bejegyzés (3) bélyegző (3) béna (1) bevétel (1) biorobot (1) blogolás (1) bontott levél (1) bürokrácia (1) cég (19) cégalapítás (5) cégbejegyzés (1) cégbejegyzési szám (1) cégbíróság (7) cégeljárás (1) cégforma (2) cégjegyzékszám (2) cégjegyzés (1) cégnév (1) cib (11) cikk (1) csőd (1) domain (4) egyéb költségek (1) egyenleg (1) egyszerüsített (1) egy év (1) elektronikus alairas (1) elektronikus számla (1) elérhetőség (1) elutasítás (2) email (2) eu (2) évforduló (1) extra szolgáltatás (1) e mail (2) e számla (1) e szignó (1) fizetés (2) flash (1) főnök (1) forma (1) google analytics (1) határozat (1) helyzet (1) hírdetés (2) hiszti (1) hitel (1) hőskor (1) hosting (1) időbélyeg (1) időpont (2) igazolás (1) illeték (3) információ (3) infó termék (1) internet (1) internet bank (2) iratminta (5) ismerős (1) iszt (2) járulék (1) játék (1) jog (3) jogszabály (1) kártyás fizetés (1) keresés (2) kéretlen levél (1) kezdet (1) kézpénz (1) kft (1) kiadás (1) kimutatás (1) királyi posta (1) kkv (1) költség (2) költségek (1) költség csökkentés (2) konkurencia (1) könyvelés (1) könyvvizsgáló (1) kp (1) ksh (2) levél (1) link (1) magyar posta (1) meghatalmazás (1) megrendelés (1) metró (2) munkadíj (2) munkamánia (1) nem kézbesít (1) nullszaldós (1) nyaralás (1) nyereményjáték (2) nyereség (1) nyilatkozat (1) nyilvántartás (1) nyomtatvány (1) nyomtatványok (1) offline (2) okmányiroda (2) online (4) összeférhetetlenség (1) ötletes (1) pályázat (1) pályázatok (1) papír (11) papírmunka (1) partner (2) pénz (2) pénzpiac (1) piac (1) pihenés (1) posta (7) postafiók (6) postai küldemény (1) postaköltségek (1) regisztráció (4) regisztrációs lap (1) reklám (2) seo (1) sorszám (1) spam (1) számla (6) számlaszám (1) számlatömb (1) székhely áthelyezés (1) szerver (2) szolgáltatás (5) szolgáltatások (1) szórólap (1) tanács (1) tanusítvány (1) tárhely (1) társ (1) teáor (1) teendők (1) telephely (1) tevékenységi kör (1) téves bontás (1) token (1) törvény (2) törzstőke (8) ügyfél (1) ügyfélkapu (2) ügyfélszolgálat (1) ügyintéző (1) ügyvéd (17) ügyvédi iroda (1) ügyvédi munkadíj (1) ügyvédnő (2) új ügyfél (1) utalás (5) üzlet (2) üzlettárs (2) válasz (1) választás (2) vállalkozás (2) válság (1) végzés (2) vezérszó (1) virtuális gép (1) visszaigazolás (1) visszatekintés (1) visszatérés (1) viszonteladó (1) web (1) webhosting (1) weboldal (3) webtárhely (1) xen (1) Címkefelhő

Hogy is állunk

2008.09.14. 23:31 :: cégalapító

Szerencsére azért van megrendelő, bár még nem élnék meg belőle, de a fenntartási költségeket július és augusztus hónapra eddig fedezte a bevétel. Ezek éves díjak, így minden hónapban kb. ugyanennyi ügyfelet kellene szereznem, és akkor már nem csak az első két hónapra lenne nullán a cég, hanem éves szinten.

Egyes megrendelőimmel próbálok viszontértékesítői pozíciót nyitni, hogy valamilyen kedvezmény vagy jutalék fejében hozzám hozzák az egyes ügyfeleiket. Természetesen ez azt jelenti, hogy az amúgy is nyomott árakból valamilyen juttatást kell adnom nekik, ellenben az amúgy még szinte üresjáratban üzemelő szerveren növekedne a kihasználtság.

Ígéretek vannak, hogy kell majd nekik, és a talán szavak is elhangzottak már, de azért ezekre nem építem cégem pénzügyi biztonságát inkább. Úgy gondolom, hogy a megbízhatóság és minőség jó ajánló levél lesz másoknál is, így a befektetett energia kamatozását több évre becsülöm.

Nemrég volt olyan eset is, hogy cégem ajánlatát azért utasították el, mert kis céggel nem szerettek volna kezdeni, ami lényegében érthető is, de egyebek iránt a szolgáltatásokért jelenleg 2,5x árat fizetnek. Ez felébresztett bennem egy olyan gondolatot, hogy cégem szolgáltatásait nem csak a saját honlapján fogom megjelentetni, hanem a vele egyenértékű (talán kis pluszt hozzáadva), 2-3x áron fogom kínálni, más körítéssel azok számára, akik nem szeretik a legolcsóbbat választani.

Úgy érzem részben az idő nekem is dolgozik, mert egy év múlva már nem is leszünk teljesen újak a piacon, valamint lesz már kis múltunk is. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy akkor már néhány itthoni, vagy EU-s pályázat egy-egy kritériumának is meg fogunk felelni. Igaz amit múltkorokba kinéztem mikro vállalkozások támogatására, annak 50%-os önrésszel kell szerepelni, és minimum 1 millió Ft. Ez egyébként infrastruktúrális fejlesztéstámogatás volt, és ahogy néztem ez folytonos, vagyis évről-évre megismétlődő. Persze nem olvastam el minden részletet, de amint 1-1 ponttal többnek megfelelünk, veszem a fáradságot és utánajárok a dolgoknak. Szerencsére még főiskolás rendszergazdáskodásom idején volt lehetőség ilyen pályázatok írásába részt venni, így talán némi tapasztalat már van mögöttem, és régebbi kapcsolatok segítségnek.

APEH-nál negyedéves adózók vagyunk, így első negyedév zárásakor, ahol már effektív dolgoztunk is. A szerződésem a hálózati hozzáférést biztosító céggel kicsit furcsa, mivel júliustól a mai napig nem kaptam meg, illetve számlát sem küldött, így természetesen nem is fizettem. Ez jelentené a költségek a fenntartási költségek nagy részét, és már nagyjából egy hónapja próbálom kihúzni belőlük mind az általuk aláírt szerződést, mind a számlát. Ez azért is fontos, mivel nem szeretek olyan fizetős szolgáltatást igénybe venni, amiért nem fizettem ki annak díját, másrészt a bevételeim után áfát kell befizetnem, ha a bevételem nagyobb lesz mint a kiadásom. Ennek Önmagában nagyon örülnék, de nem akkor, amikor még tudom, hogy van tartozásom, és csak papírt nem kaptam róla.

Az ígéretek remélem hamarosan beérnek, és akkor további hónapok üzemeltetési költségeit tudom kitermelni a szolgáltatások értékesítésével.

8 komment

Címkék: eu apeh pályázat adó áfa papír számla költség helyzet nullszaldós

A bejegyzés trackback címe:

https://cegalapitas.blog.hu/api/trackback/id/tr19663721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FreeChoice Magazine · http://freechoismagazine.blogspot.com/ 2008.09.15. 20:53:01

Huhhh cég cégalpítás most megfogtál...

Rendszeresen olvaslak bár már régen kommenteltem...

Megfogtál a felvetett problémákkal, mert nem tudnám nem ismételni magam, ugyanakkor nem akarok észosztónak sem tűnni.

Ezért csupán néhány kérdést teszek fel:

1. Tudod pontosan mire van szüksége a piacodnak?
2. A piacod tovább nem szűkíthető?
3. Létezik egy terület amiről mindent tudsz, és ahol jobb vagy mint a többiek. Ennek az infónak egy részét hogyan tudnád ingyen odaadni, hogy elismert szaktekintély legyél?!
4. Ismered a konkurenciád gyengéit? Arra gondolok mi az a dolog amit a konkrenciádban utálnak a kuncsaftjaid?


Mivel rájöttél, hogy az erősen nyomott ár ezen a piacon sem garantál megoldást. Jó irányban indulsz, 2-3 szorosára emelsz (nem biztos, hogy nem kevés ez is), de...

Két dolgot ajánlok a figyelmedbe:

- még mielőtt duplikálod a weboldlad, bár TESZTcélra, szlogenek...számára nem elvetendő, de csak azért hogy más árakkal jelenj meg nem túl célravezető
- Célszerűbbnek tartom a marketing vonulatát kihasználni a jelen áraidnak, pl.: indits gerilla marketing hadjáratot ( most osztom szét a nyereségem!) vagy PPC kampányt melyszerint "padlóárak a .......... piacon!!!"

FCM

ui.: ha úgy gondolod töröld, de gondold újra amiket mondtam!

atleta · http://www.atleta.hu 2008.09.16. 01:59:00

Na ha mar van domained meg megy a ceg, akkor nem arulod el a ceg nevet, meg hogy mivel foglalkoztok? :) Mar csak azert is erdekelne, mert a ceg nevebe 1 betu leteressel allitolag beletrafaltam, aztan ez eleg kivancsiva tesz :).

Egyebkent igen, abszolut van ilyen hatas, hogy egyreszt a referencia szamit, de az leginkabb csak egy minimum szint, hogy szobaalljanak veled. Arra egyebkent az FCM altal emlegetett megoldas (harmas pont) tenyleg jo, gyakorlatilag hitelesseg epites.

Az a jelenseg is ismeros, hogy lehetsz gyanusan olcso. Egy haverom manage-elt egy fejlesztest egy ismerosenek (uzleti alapon), es o valogatta ki az ajanlattevoket. Elso korben engem is megkerdezett, mondtam egy orabert, amire azt reagalta, hogy azert nagyobb megrendelesre adhatnek majd engedmenyt. Aztan vegul bekert nehany ajanlatot nehany cegtol, es ott 800e-tol 16 millaig volt minden. (A legtobbet az egyik ismert szolgaltatast mukodteto nagy arcu brigad mondta. Kb. annyi szerepelt az ajanlatukban, hogy X honap, 16 milla, koszi.)

A 800e-t nem mertek valasztani, mert sufininak tunt, ugyhogy kb. 7-8 millaert vegzik a fejlesztest. Egy viszonylag egyszeru webes szolgaltatasrol van szo, gyakorlatilag egy adatbazishoz kell user friendly lekerdezo feluletet gyartani. No rocket science. en nem ismerem a pontos speckot, de erzesre pont a 2-3x-os szorzo jonne ki a nekik mondott oraber alapjan :). Inkabb harom, mint 2. Ebbol tok jol latszik, hogy ha az 'olcso' szegmensbe pozicionalod magad, akkor egyreszt bizalmatlanok lehetnek, masreszt meg meg is probaljak lealkudni. Amugy az 'olcso' itt azert egy tisztesseges, fullra bejelentett vezeto fejlesztoi fizetes kitermelesehez kiszamlazando orabert jelenti.

Csak hat nyilvan egy kis cegecskenek nem kell eltartania kulon asszisztenseket, nincs kulon management, raadasul amig alapitok dolgozunk csak, addig jobban lehet kockaztatni. Az alkalmazottnak mar nem mondhatod, hogy hat most megsem volt eleg megrendeles, ugyhogy fele fizu van :), tehat ott azt is bele kell szamolni.

Es megis, ugy latszik, mintha inkabb bizalmatlansagot szulne az 'alacsony' ar. Persze ez egy ismert jelenseg, jol megtanultuk, hogy a jo dolgok dragak, ezert pl. eleg jol be lehet csapni azzal az embereket, hogy szimplan dragan adsz valamit, es akkor arrol alapbol azt feltetelezik, hogy jo. (Vegeztek erre pszicho kiserletet is.)

Egyebkent ettol az 'alacsony' artol az alvallakoztatni szereto cegeknel helybol lefordul a targyalopartner a szekrol, holott hat ha az en ismeroseim sajat zsebbol (vagy kulso befektetovel) megfizetik a haromszoros arat, akkor ezek a koztes cegecskek is tok nyilvanvaloan kiszamlaznak annyit, nemelyik velhetoen tobbet. (Pl. az egyik ismeros cege tavkozlesi multinak dolgozik be, oda is besegitettem egyszer-ketszer.)

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.16. 14:31:19

FCM:
1. Igen, tudom.
2. Részben szűkíthető. Vannak egyes részterületek, amikre próbálok is helyezkedni, kapcsolatot építeni, ezáltal 1-1 speciális ajánlattal megjelenni náluk...
3. Ez kemény dió. Ezen még gondolkodnom kell...
4. Nagyrészt átnéztem a kuncsaftokat, termékeiket, néhányuk gyengéit megtaláltam, de hogy mit nem szeretnek benne az ügyfelek, azokat nem ismerem.

Köszi a szlogen ötleteket, tetszenek.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.16. 14:38:18

Van már domainem, honlapom még csak készül, de még kicsit kivárnék a cégnév elárulásával. Ígérem a következő írások valamelyikében a téma is meg lesz említve, kivesézve... és oda is várom természetesen a hozzászólásaitokat!

FreeChoice Magazine · http://freechoismagazine.blogspot.com/ 2008.09.16. 20:07:03

Cégalapító,

Szerintem bátran vállald fel ezen a blogon a céged, a weboldalad...

1. Aki itt olvas, "ismer" téged, és aki a gyengéit felvállaja gyenge ember nem lehet, tehát csak pozitívan fogja értékelni a megnyilatkozásaid!.
2. Aki meg ismeri a céged és véletlenül talál ide (kevesek lesznek!), az ő számára sem leszel illúzió romboló, sőt...

Eddig atleta kommentjére adott válaszodra!

1. Tudod pontosan mire van szüksége a piacodnak - akkor ezt bátran ki kell emelni, sőt erre kihegyezni az egész értékesítési koncepciód!!!
2. Részben szűkíthető - akkor szűkítsd, ha kell külön, külön célozd meg őket, szlogenbe ágyazott problémájukkal (közös ellenséggel, közös félemekkel..).
3. Vannak egyes részterületek, amikre próbálok is helyezkedni, kapcsolatot építeni, ezáltal 1-1 speciális ajánlattal megjelenni náluk... - OK! jöhet a referencia illetve továbbajánlási marketing (hivd fel a kuncsaftok figyelmét, hogy jónéven vennéd, setleg kösd akcióhoz, speciális kedvezményes ajánlathoz...). Keresd azon cégeket akik ugyanarra célpiacra lőnek, mint Te, de nem konkurenseid..
4. "3. Ez kemény dió. Ezen még gondolkodnom kell..." - Itt lesz a tuti, hidd el megéri gondolkodni, bármennyit, de közben cselekedj, próbáld ki az ötleteid TESZTELJ!
5. A konkernca gyrengéiből éptsd fel saját erősséged! Kérdez meg a konkurencia kuncsftjat, és tieid is!

FCM

Gábor 2008.09.22. 22:13:06

"az amúgy is nyomott árakból valamilyen juttatást kell adnom nekik" 60-at kérsz egy kft alapításáért, jól ismerem az elektronikus cégeljárást, gyakorlatilag 1 óra alatt leadminisztrálható úgy hogy ezalatt a visszajelzéseket is megkapod hogy rendben volt-e. legyen még egy óra az ügyfél hülyeségét hallgatni, ne haragudj de 2 órára 60e ft az egyáltalán nem nyomott.... sok más ügyvéd is ennyiért dolgozik, és képzeld, a vidéki kissebb városokba van kicsit több mint 60 ezerért 1, azaz egy hónapot dolgozik. még ha van valami kis irodád is, havi 2 cégalapítással simán nullára kihozod. ha kicsit befutsz és lesz havi 15 céged az 900e ft... mielőtt elkezdenélek sajnálni a nyomott áraid miatt....

Gábor 2008.09.22. 22:18:42

amúgy tudom, ezért tanultál, ezért csináltad végig az egyetemet és a gyakorlatokat, hogy aztán jól keress, nincs ezzel baj. én is végigcsináltam, és más is, pont ezért. csak akkor nem kell a nyomott árakról beszélni... ügyvéd környezetben vagyok, egy se keres havi 1 millió alatt, és azért ahhoz képest hogy 1 héten 3 napot dolgoznak jó pénz... szal nyugi, menni fog ;) csak sokan olvassák akik 2 hetet dolgoznak azért a cégalapítási 2 óráért. ;)

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.23. 17:36:29

Gábor: Bocs, de szerintem félreértettél! Nem vagyok ügyvéd, sem jogász, sem hasonló szakon végzett hallgató. Gépészmérnökként és Mérnök Informatikusként végeztem egy kevésbé (el)ismert főiskolán. Cégem profilja semmiféle jogi, és egyéb ehhez hasonlítható adminisztratív szolgáltatást nem nyújt, főként informatikai tevékenységeket végzünk, ilyen szolgáltatásokat is nyújtunk.
Ha az oldalhasábban megjelölt összegeket nézed, azaz én cégem alapításának költsége. Ha visszatérsz később is a blogba, akkor majd megnézheted, hogy milyen informatikai szolgáltatásokkal állunk leendő és jelenlegi ügyfeleink részére.
süti beállítások módosítása