HTML

Cégalapítás

Cégalapítás rögös útja Magyarországon, lépésről-lépésre, napról-napra.

Költségek - kft alapítás

Illeték: 5000 Ft
Költségtérítés: 15000 Ft

Ügyvédi költség:
60000 Ft
===========================
80.000 Ft

Egyéb költségek

Domain reg.: 3200 Ft
Internet bank: 2500 Ft
Postafiók: 6400 Ft
Bélyegző (2db): 9180 Ft
Szerver: 170.000 Ft
Számlatömb: 609 Ft

Utolsó kommentek

Címkék

08t180 (1) abev (3) adatmódosítás (1) adatok (1) adó (1) adószám (3) adwords (1) áfa (1) akció (1) aláírandó (1) aláírás (1) alapítás (4) állás (1) apeh (7) ár (1) átutalás (1) átvétel (1) bank (11) bankkártya (3) befizetés (2) bejegyzés (3) bélyegző (3) béna (1) bevétel (1) biorobot (1) blogolás (1) bontott levél (1) bürokrácia (1) cég (19) cégalapítás (5) cégbejegyzés (1) cégbejegyzési szám (1) cégbíróság (7) cégeljárás (1) cégforma (2) cégjegyzékszám (2) cégjegyzés (1) cégnév (1) cib (11) cikk (1) csőd (1) domain (4) egyéb költségek (1) egyenleg (1) egyszerüsített (1) egy év (1) elektronikus alairas (1) elektronikus számla (1) elérhetőség (1) elutasítás (2) email (2) eu (2) évforduló (1) extra szolgáltatás (1) e mail (2) e számla (1) e szignó (1) fizetés (2) flash (1) főnök (1) forma (1) google analytics (1) határozat (1) helyzet (1) hírdetés (2) hiszti (1) hitel (1) hőskor (1) hosting (1) időbélyeg (1) időpont (2) igazolás (1) illeték (3) információ (3) infó termék (1) internet (1) internet bank (2) iratminta (5) ismerős (1) iszt (2) járulék (1) játék (1) jog (3) jogszabály (1) kártyás fizetés (1) keresés (2) kéretlen levél (1) kezdet (1) kézpénz (1) kft (1) kiadás (1) kimutatás (1) királyi posta (1) kkv (1) költség (2) költségek (1) költség csökkentés (2) konkurencia (1) könyvelés (1) könyvvizsgáló (1) kp (1) ksh (2) levél (1) link (1) magyar posta (1) meghatalmazás (1) megrendelés (1) metró (2) munkadíj (2) munkamánia (1) nem kézbesít (1) nullszaldós (1) nyaralás (1) nyereményjáték (2) nyereség (1) nyilatkozat (1) nyilvántartás (1) nyomtatvány (1) nyomtatványok (1) offline (2) okmányiroda (2) online (4) összeférhetetlenség (1) ötletes (1) pályázat (1) pályázatok (1) papír (11) papírmunka (1) partner (2) pénz (2) pénzpiac (1) piac (1) pihenés (1) posta (7) postafiók (6) postai küldemény (1) postaköltségek (1) regisztráció (4) regisztrációs lap (1) reklám (2) seo (1) sorszám (1) spam (1) számla (6) számlaszám (1) számlatömb (1) székhely áthelyezés (1) szerver (2) szolgáltatás (5) szolgáltatások (1) szórólap (1) tanács (1) tanusítvány (1) tárhely (1) társ (1) teáor (1) teendők (1) telephely (1) tevékenységi kör (1) téves bontás (1) token (1) törvény (2) törzstőke (8) ügyfél (1) ügyfélkapu (2) ügyfélszolgálat (1) ügyintéző (1) ügyvéd (17) ügyvédi iroda (1) ügyvédi munkadíj (1) ügyvédnő (2) új ügyfél (1) utalás (5) üzlet (2) üzlettárs (2) válasz (1) választás (2) vállalkozás (2) válság (1) végzés (2) vezérszó (1) virtuális gép (1) visszaigazolás (1) visszatekintés (1) visszatérés (1) viszonteladó (1) web (1) webhosting (1) weboldal (3) webtárhely (1) xen (1) Címkefelhő

Az időpont

2008.04.18. 22:45 :: cégalapító

Kedden találkoztam G-vel, és akkor személyesen is sok mindent átbeszéltünk. Ötleteltünk, papírra vetettünk, gondolkodtunk, vacsoráztunk. Este időpontot is kértünk az ügyvédtől, akitől mai munkába menetelem előtt még nem kaptunk választ, így gondoltam ma majd munka közben felhívom és rákérdezek. Természetesen akkorra már válaszolt a levélre, amint ezt említette is a telefonban, és meg is adott egy számunkra is megfelelő csütörtök délutáni időpontot. Letisztázzuk az iratmintát, átküldjük neki, és addig Ő kér nekünk egy azonosító számot a szükséges illetékek befizetéséhez. Ezt az azonosítót addig átküldi, és remélhetőleg amire megyünk hozzá, addig már át sikerül utalnom, és Ő a két napos átfutási idővel már kap tájékoztatást, visszaigazolást a befizetés teljesítéséről.

Gondolom azért nem lesz még ilyen egyszerű, mennem kell APEH-hoz és egyéb helyekre is, amit G-vel próbálunk egymást közt elosztani, vagy amihez kellünk mindketten, együtt csinálni.

Nemrég az első bejegyzések egyikében írtam pár dologról, köztük arról is, hogy miért is foglalkoztat. Másfél héttel ezelőtt megkeresett egy cég, hogy érdekel-e egy programozói munka, és ha igen, akkor menjek be egy tesztet kitölteni. Gondoltam miért is ne, hát bementem, legalább addig sem esem ki a gyakorlatból. Megjelentem pontosan, a tesztet nagyjából sikerült megcsinálni, mivel másnap a kedves HR-es hölgy hívott telefonon, hogy akkor a cég menedzsmentje is fogadna egy második körre. Nagyon csábító volt amit ajánlottak, főleg a szakmai fejlődés, amin még mindig gondolkodom, de anyagilag másfél-egy éven belül nem jutnék előrébb, míg a mostani cégnél azért a következő évi fizu inflációkövetéssel már ugyanott járnék. De még ez sem lenne gond, mert a fejlődési lehetőség, a sok új dolog amit tanulhatnék az új csapattól borzasztóan vonz, de sajnos a cég munkaideje a beszélgetés során elég rugalmatlannak tűnt, főleg a jelenlegi állásomhoz képest.

Ha már elhatároztam és nem hátráltam meg a cégalapítástól, akkor úgy gondolom, hogy akkor már érdemes belevágnom, és az új állásomban ezt sajnos nem tudtam volna megcsinálni, így a még kis hátralévő gondolkodási időmben  mérlegelem a jelen pillanat szerinti fontossági sorrendeket.

10 komment

Címkék: ügyvéd állás cég fizetés időpont illeték iratminta

A bejegyzés trackback címe:

https://cegalapitas.blog.hu/api/trackback/id/tr89432155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.04.19. 19:48:04

Amennyiben nem akarod azon cégek listáját bővíteni, amelyek nem érik meg a 4. üzleti évüket, néhány dolgot fontolj meg!
1. Ne legyél ötletszerű SEMMILYEN tekintetben
2. mérd fel a lehetséges piacod és fizetőképességét, konkurenciád
3. keress meg (legalább) egy olyan piacirést, ahol vagy a kereslet kiugró, vagy a kínálat gyenge
4. elemezd a konkurencia gyengéit, kínálat hiányt pótold
5. a konkurencia közismert, bevallott gyengéi legyenek a Te erősségeid

Leggyakoribb probléma, hogy szakemberként közelítik meg a vállalkozók a vállalkozásukat. Mi lesz az eredmény? Vesznek maguknak akár többszázezer forintért egy állást, ahol ugyan nincs főnök, viszont hatványozott felelősség, maximum munka, megszorozva tovább ügyviteli, pénzügyi, adózási, marketing… teendőkkel.

Provokátor

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.04.20. 11:50:22

Én 2 évvel számoltam alapból, hogy azon kell túl jutni, és odáig valahogy nullára kijönni.
1. Ezt légyszi fejtsd kicsit ki bővebben.
2. Ez már megtörtént, és folyamatosan ellenőrzöm
3. Ezt már elkezdtem.
4. Ez szinte a 2. pont.
5. Egy cég sem mutatja a gyengéit, legalábbis próbálja nem mutatni.

Mi ezt főállás mellett csináljuk, és tisztában vagyunk vele, hogy kettőnknek kell csinálnia mindent.

Köszi, a jótanácsokat és a figyelmeztetéseket!

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu 2008.04.20. 19:13:10

"1. Ne legyél ötletszerű SEMMILYEN tekintetben"

Kicsit nagyon leegyszerűsítettem, illetve úgy tűnhet a most következő gondolatim fényében, hogy ellentmondok magamnak, nem lesz egyszerű, de megkísérlem röviden kibontani.
Ne legyél ötletszerű a megvalósításban, ez nem azt jelenti, ne legyenek ötleteid, illetve néha egy ötletet ne kezdj el adhoc, néha meg kell tenni és majd, ahogy biznisz kívánja, lehet módosítani.
Arra gondoltam, hogy a vállalkozásod, a terméked, a neved, a pozicionálásod, arculatod, dizájnod, lógod… ne legyen ötletszerű. Legyen tudatos végiggondolt, sőt ha lehet tesztelt.
Legyen stratégiád, legyenek a technikáid, taktikáid jól meghatározva, médiaválasztásod… és mind ez lehetőleg ütemezve, prioritások felállítva.

Az ellentmondás a leegyszerűsített első pontra: tartsatok ötletbörzét, érdeklődők, kuncsaftok, ismerősök…

„4. Ez szinte a 2. pont.”

Csak úgy látszik!

Mert az 2. pont nélkül botorság elindulni, e nélkül pedig túl sok pénzt hagysz elúszni! A 2. Pont az indulásról, a pozicionálásról szól, ahol meghatározod, kinek, milyen előnnyel szolgálsz, illetve miben vagy jobb, gyorsabb… mint a konkurencia…
A 4. pont arra mutat rá, hogy keresd meg azokat a hiányosságait a konkurenciádnak melyeket a vásárló hiányol, hozzáállásban, támogatásokban…


„5. Egy cég sem mutatja a gyengéit, legalábbis próbálja nem mutatni.”

Találj rajt fogást, teszt vásárolj, teszt rendelj, ha neki nincs hírlevele, akkor neked legyen ha neki van akkor neked profibb legyen. Ha ő azt mondja, hogy legolcsóbb, … piaci újdonság, ültesd el a gyanút a leendő kuncsaftjaidban, mond azt Te rejtett költsége nélkül, és extra garanciákkal dolgozol…


Provokátor
Ui.: ha gondolod kopizd ki ez a bejegyzést és akár törölheted
Uui.: Ne állíts magadnak korlátokat, ne engedd hogy a szakterületed korlátokat állítson, épp elég korlátot a a makro és a mikrogazdasági környezet

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.04.22. 12:38:12

A végiggondolt arculat, dizájnos logó, ilyenekre gondoltam, de a leteszteltre nem gondoltam, és igazából nem is tudom, hogy hogyan is lehetne előre tesztelni valamit. Ami esetleg még nincs meg, vagy még nincs lehetőség arra, hogy valahol publikusan mutogatva legyen.

Úgy gondolom, hogy a magyar nép eléggé ár érzékeny, és a piacon vannak sokan, akik nagyon jól megélnek az óriási árakból. A másik, a gyors hatékony kiszolgálás, segítségnyújtás. Felesleges körök kerülése, és az ügyfél szakszerű, pontos tájékoztatása.

Nem törlök ki egy bejegyzést sem, mert nem csak számunkra hasznos az írásod, vagy bárki más kérdése, hozzászólása, hanem mindenkinek aki az oldalra ellátogat és az adott témában szeretne minél több szemszögből tájékozódni.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu 2008.04.22. 20:31:12

Személyes üzenet:

Ezt tényleg törülheted! ;)

A következö kommentemben, fogok néhány remélhetőleg használható ötletet irni!

Amennyiben egy kicsit mélyebben érdekel a téma, akkor irj a maail cimere és részletesebb infót küldök!

Pprovokátor

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu 2008.04.22. 21:01:49

Logo, dizájn, arculat tesztelése:
- Egyik járható út, amennyiben már van néhány ügyfél, érdeklődő, vagy csak a barátoknak megmutatni néhányat ezekeből. Természetesen mondjuk, 10 logo, dizajn... közül lehet néhány ami már valamely cégé, csak úgy "higitásként". Meg kell kérdezni a véleményüket, de nem azt, hogy melyik megy a te cégedhez, hanem hogy melyik logorol, dizájnrol.. meilyen cégre, termékre asszociálnak. Ugyanezt megteheted a szövegezzéssel, megszólitással, szlogennel... És ami legközelebb lő, azt finomitani.
- ha érdekel, hogy az árat, hogyan tudod belőni, online piackutatni... akkor ajánlom figyelmedbe az előzö, személyes üzentenek szánt kommentem!

"Úgy gondolom, hogy a magyar nép eléggé ár érzékeny,"

Igaz, és mégsem!
Mondahtom ez egy mitosz, amit képes vagy ledönteni!
Ha az áraidra apellálsz akkor valóban legyőzhető vagy.
Árakkal kizárólag akkor gondolkozz amikor belövöd, egyébként nyomulhatsz reklámként árakkal, de csak ha prémium terméked, szolgáltatásod, extramagas árát reklámozod!!! EZT JÓL JEGYEZD MEG!!!

Kérdések:

"A másik, a gyors hatékony kiszolgálás..." - mondod fentebb.
- Biztos, hogy a konkurenciádról is elmondahtó ugyanez?!
- Ha igen, akkor ezt eléggé kommunikálja?
- Ha nem akkor neked nem lenne jó?
- Pontosan behatároltad konkuerenciád?!
Úgy értem, egy mozinak, nem csak egy mozi a konkurenciája, hanem egy vendéglő, egy könyv, romantika. tv, diszkó...


Provokátor

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.04.23. 20:30:47

De egy mozinak nem csak konkurenciája lehet egy könyv, vagy egy vendéglő. Elolvasott valamit könyvbe, és annak filmes változatát is szeretné megtekeinteni, akkor a mozinak az nem épp konkurencia. Ha egy pár azt tervezi, hogy megnézi az új romantikus filmet, majd megvacsoráznak, akkor az szintén nem az. De értem, hogy mit mondasz, és köszi hogy említetted, ennek komplexitására sem gondoltam például.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.04.24. 01:23:10

Érdemes végig gondolni, amikről írtam, érdemes feltenni és átrágni úja és újra ezeket a kérdéseket!

A gondolatmenet kiváló, de ne feledd a nem csak ebben van komlexitás!

Pl.:

- milyen stratégiát választottál?
- milyen technikát, taktikát?
- Prioritást állítottál már fel?
- piackutattál?
- média figyelsz, pl. a leendő érdeklődőid milyen téma foglalkoztatja?

Provokátor

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.04.24. 09:36:35

Stratégiának és elsődleges célnak azt választottam, hogy elsőre hozzuk ki nullára a vállalkozást. A cég nagysávszélességű szolgáltatásokkal fog első körben foglalkozni, alapszolgáltatásként pl. a hosting, és a többi tucat cégnél megjelenő egyéb szolgáltatások. Alapjaiban az automatizálható folyamatok önjáróvá tétele a cél, és hogy ezekből az alapszolgáltatásokból a működési költséget fedezni tudjuk. Az egyéb fejlesztési, üzemeltetési megrendeléseknél pedig törekszem arra, hogy ha lehetséges, akkor egyéb szolgáltatásokat is vegyenek tőlünk igénybe, pl. a mostani megrendelés, amin már dolgozom, ott úgy oldottam meg, hogy az átadás után, nálunk helyezi el hostingra is. Ezzel egyben magunkhoz kötve a megrendelőt, és biztosítva neki egy elérhető fejlesztőt, ha szüksége van rá a továbbiakban (akivel meg van elégedve).
A másik taktikám, stratégiám, hogy olyan megoldásokat, előnyöket tudjak nyújtani már az alapszolgáltatások terén is, hogy azért érdemes legyen váltani.
Mikro-, kis- és közép vállalatoknak csomagokat állítanék össze, amit akár saját maga szabadon állítgathat. Ingyenes tanácsadások egyszerűbb esetekben... és probléma megelőzésképp elemeznénk az adatbázis hívásokat, annak futási idejét, és egyéb erőforrás terheléseket, majd ahol szükséges segítenénk az ügyfélnek, ha pl. egy adatbázis lekérdezés rosszul van megírva.
Prioritást természetesen állítottam fel, ami nálam úgy néz ki, hogy az alapszolgáltatás mellett nullára kihozni a céget. Közben a fejlesztési megrendeléseket teljesíteni. És talán a legfontosabbként a lehetséges folyamatok automatizálása, papírmentesítése.

Piackutatás és média figyelés helyett én inkább az állandó tájékozódást részesítettem eddig előnyben. Ha van rá lehetőség, akkor a fejlesztések és szolgáltatások megrendelése során minden megrendelőmmel elbeszélgetek, és ezzel mérem fel az igényeit. Természetesen szolgáltatásoknál itt csak az ismerősi körről beszélhetek, mert az automatizált folyamatok esetén erre nem lesz lehetőség, de egyértelmű, hogy a leendő ügyfeleknek lesz lehetősége visszajelzésre, támogatás kérésre.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.04.24. 10:28:28

„Piackutatás és médiafigyelés helyett én inkább az állandó tájékozódást részesítettem eddig előnyben.”

Rossz válasz, sőt…

Főleg az általad említett, túlkínálattal rendelkező területen. Itt pont arra lenne szűkséged, hogy általánosságban, de mélységében is ismerd, naprakészen a piac trendjeit, legalább annyire mint a leendő vásárlóid. Tehát sem a piackutatást, sem a sajtófigyelést nem igazan spórolhatod meg. Teszem hozzá ezeket online, nagyon költség hatékony, sőt ingyenes módszerek is rendelkezésedre állnak.
Amiket leírtál a stratégiáról az nagyon korrekt, és nagyon értékes üzleti hozzáállás, de nem stratégia. Üzleti stratégia lehet mondjuk online: tartalomszolgáltatás, médiafelületté válás…
A Te területeden egy nagyon szűk célpiacra kihegyezett termékkel, személyre szabott ajánlattal fogsz megjelenni, ha jól értem. Tehát stratégiai szempontból legcélravezetőbb az úgynevezett Gerilla Marketing lenne célra vezető. Ahol a leendő piacodnak, ingyenes infókkal szolgálsz, e-mail-adatbázist gyűjtesz. Kioktatod a piacod a problémájáról, és megtanítnod a te ajánlatod értelmére, szükségszerűségére használatára…

Provokátor

Ui.: bővebb infót a stratégiákról, stratégiaválasztásról e-mail nekem!
süti beállítások módosítása