G-vel csütörtökön bementünk személyesen az üzletbe, és megkérdeztünk pár dolgot, hogy a szerverünket, hogyan miként rendelhetjük meg, számlát hogyan állítanak ki nekünk, hogyan kapjuk meg. Online rendelés mellett döntöttünk, mivel ezzel a formával 5e Ft-ot spóroltunk nagyjából, és előre utalást, mert a cégnél bankkártyával nem lehet fizetni, és G-vel nem szeretnék házi pénztárt vezetni. Tagi kölcsönként százezres tételt nem szeretnék finanszírozni, így előre utalás volt preferálva.
Csütörtök este megrendelve, másnap visszaigazolták emailben és telefonon is, majd délután a CIB internet bankos felületén keresztül elutaltam a pénzt. Vagyis ezt hittem keddig, amikor is felhívtam a céget, hogy megérkezett-e a pénz, mert mennénk a gépért. Sajnos nem volt a válasz, így este bejelentkeztem újra az internetes felületre, majd megnéztem a számlatörténetet, a postaládát, az aláíró mappát, és semmi nyomát nem találtam a péntek délutáni utalásomnak, amiről természetesen készítettem képernyőfotókat is akkor. Természetesen azon semmilyen tranzakciós sorszám nem látszik.
Billentyűzetet ragadva az online felületen egyből kérdést intéztem az ügyfélszolgálatosokhoz, ahonnan a problémámmal kapcsolatban egy általános tájékoztató érkezett vissza, hogy hol érdemes megnézni. Természetesen az emailben kapott válasszal nem jutottam előrébb, így gyorsan még éjjel felhívtam a CIB 24 órás telefonos ügyfélszolgálatát. Itt kértek telefonos kódot, amim nem volt, így csak azt tudták tanácsolni, hogy fáradjak be a számlavezető fiókomba, mert Ők amúgy sem látják a számlát.
Reggel ismét esőben mentem be a bankba, ahol a hölgy szintén nem látott semmit a felületén keresztül. Bejelentkeztünk az internet bankos felületre, és ott elvégeztük az utalást. Itt egyből megjelent a számlatörténetben, így nem értem... és kicsit zavar is, hogy én voltam ennyire ügyetlen/béna, ami nem szokott jellemző lenni, vagy valami anomália van a rendszerbe.
Csak abban reménykedem, hogy nem fogja kétszer utalni a rendszer a pénzt.
A másik elgondolkodtató dolog, hogy bizonyos cégek, nem fogadnak el bankkártyát, nem lehet vele fizetni. Ilyenkor gondolhatnám, hogy annyira kicsi a haszonnal dolgoznak, hogy a kártyás tranzakció költségével, már nem érné meg nekik (3%?). Ha ennyire szeretné minden pénzintézet, hogy kártyával fizessünk, mindenhol kártyát használjunk, akkor miért ilyen drága tranzakciós költséget határoznak meg?
Persze ez a kérdés lehetne költői is, mivel minden bank, és egyéb pénzintézet a zsíros profitra hajt.
CIB bank - internetbankon keresztüli utalás
2008.06.19. 01:43 :: cégalapító
3 komment
Címkék: szerver bankkártya fizetés cib internet bank utalás kártyás fizetés
A bejegyzés trackback címe:
https://cegalapitas.blog.hu/api/trackback/id/tr17528276
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.06.19. 15:40:10
Jaja, koncert jegyet (sziget jegy :) ) es szamtech alkatreszt nem lehet kartyaval venni. A CIB netbank meg egy fos, es a CIB is egy pocs banda. Barmit kerdezel a rendszeren belul erre fentartott funkcioval, az a valasz, hogy nem adnak szamlaugyekkel kapcsolatban felvilagositast e-mailben. (Pl. olyat kerdeztem, hogy hova a fenebe tuntek a netbankon keresztul kiadott csoportos beszedesi megbizasaim, es hogy egyaltalan jol csinaltam-e, amit csinaltam.)
De hat ugye senki nem kerte, hogy e-mailben valaszoljanak, tolem akar valaszolhatnak a rendszeren belul biztonsagos csatornan is, vagy e-mailben https linket kuldve, amihez csak a netbank jelszavammal engednek hozzaferni, esetleg fel is hivhatnak a naluk bejelentett telszamomon. Kerni ugye nem emailben kertem az infot, azt sem kertem, higy e-mailben valaszoljanak. De hat pont leszarjak. Uzenetet irni egyszeru nekik, telefonalgatni frusztralo, tehat azt varjak, hogy telefonalj, mert attol lepattan az akadekoskodok jo resze. (A biztonsagrol meg annyit, hogy az miert biztonsagos, ha bediktalok a lehallgathato telefonba 3 adatot? Legalabb ha ok hivnanak vissza, akkor az valamennyi plusz biztonsag lenne.)
Aztan ott van a masik vicc, ami a bejegyzesedhez kapcsolodik: ha eldobja a kapcsolatot a netbank kliens (ami eleg gyakran megesik), pl. pont a tranzakcio veglegesitesekor, akkor belepes utan kozli, hogy van felbeszakadt tranzakciod az 'alairomappaban' (vicc), _ellenorizd_, hogy nem konyveltek-e meg le, es ha nem, akkor kuldd el ujra.
Szeretem, ha egy szoftver megmondja, hogy mit csinaljak, ahelyett, hogy megcsinalna o. Most komolyan - mi ebben a nehez? Ott a tetel, egyediazonositokat kivesz, banktol lekerdez, engem meg nem baszogat feleslegesen. Ez lenne a _naiv_ megoldas. Mert amugy meg talan elosztott tranzakcio kezelest kene implementalni egy ilyen rendszerben (two phase commit). Persze ez 'csak' a UI, es lehet, hogy vannak olyan kivulrol lahtatatlan kovetelmenyek, megkotesek, amik miatt ez nem lenne hatekonyan megvalosithato (sose lehet tudni), de hat a naiv modszernek akkor is mukodnie kene...
De hat ugye senki nem kerte, hogy e-mailben valaszoljanak, tolem akar valaszolhatnak a rendszeren belul biztonsagos csatornan is, vagy e-mailben https linket kuldve, amihez csak a netbank jelszavammal engednek hozzaferni, esetleg fel is hivhatnak a naluk bejelentett telszamomon. Kerni ugye nem emailben kertem az infot, azt sem kertem, higy e-mailben valaszoljanak. De hat pont leszarjak. Uzenetet irni egyszeru nekik, telefonalgatni frusztralo, tehat azt varjak, hogy telefonalj, mert attol lepattan az akadekoskodok jo resze. (A biztonsagrol meg annyit, hogy az miert biztonsagos, ha bediktalok a lehallgathato telefonba 3 adatot? Legalabb ha ok hivnanak vissza, akkor az valamennyi plusz biztonsag lenne.)
Aztan ott van a masik vicc, ami a bejegyzesedhez kapcsolodik: ha eldobja a kapcsolatot a netbank kliens (ami eleg gyakran megesik), pl. pont a tranzakcio veglegesitesekor, akkor belepes utan kozli, hogy van felbeszakadt tranzakciod az 'alairomappaban' (vicc), _ellenorizd_, hogy nem konyveltek-e meg le, es ha nem, akkor kuldd el ujra.
Szeretem, ha egy szoftver megmondja, hogy mit csinaljak, ahelyett, hogy megcsinalna o. Most komolyan - mi ebben a nehez? Ott a tetel, egyediazonositokat kivesz, banktol lekerdez, engem meg nem baszogat feleslegesen. Ez lenne a _naiv_ megoldas. Mert amugy meg talan elosztott tranzakcio kezelest kene implementalni egy ilyen rendszerben (two phase commit). Persze ez 'csak' a UI, es lehet, hogy vannak olyan kivulrol lahtatatlan kovetelmenyek, megkotesek, amik miatt ez nem lenne hatekonyan megvalosithato (sose lehet tudni), de hat a naiv modszernek akkor is mukodnie kene...
cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.20. 00:55:06
Engem akkor is bosszant az, hogy egyik oldalról sújkolják az emberbe, hogy kártyát használj, és hogy azzal fizess, másik oldalról meg jól lehúzzák a tranzakcióért a kereskedőt.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.06.20. 01:19:34
De hat eppen ez a trukk benne. Szerintem zsenialis. Neked kenyelmetlen es jol lathato modon penzbe kerul a penzkivetel (nem is kevesbe mondjuk az OTPnel - a CIB pont olcso), viszont latszolag ingyen van a kartyaval fizetes. A valosag azonban az, hogy a kartyas fizetes sokszorosaba kerul az ATM hasznalatnak.
TFH 100 000Ft kivetelet szamoljuk, az a leglehuzosabb helyen is 0.3% korul van, a CIBnel a havi masodik alkalomtol 100Ft, vagyis 0.1%. Ezzel szemben a kartyas fizetes ugye 2-3%, az ennek a 10-20-30 szorosa. De neked latszolag ingyen van. (Azt meg nem magyarazza meg nekem senki, hogy ennyivel dragabb lenne a szolgaltatas, vagyis a penzhurcolasnal az elektronikus tranzakcio kezeles.)
Ez egy _nagyon_ ugyesen kitalalt es felepitett uzlet azzal, hogy a latszolag olcsobb am valojaban dragabb megoldast valasztod. Mert termeszetesen nem a kereskedot huzzak le, hanem a vegen teged. A kereskedoket csak addig bunteti a dolog, amig nem tul elterjedt koztuk. Utana bearazodik, senki nem tudja kikerulni. A szamtechboltoknal latvanyos a dolog, ott kemeny verseny van, iszonyat arerzekenyek a vevok (gyakran total ertelmetlenul :) ), ezert nem tud elterjedni. Egy darabig volt POS terminal a User's-nel a Ferenc koruton, ki is volt irva a pultra, hogy felszamolnak 2% kezelesi koltseget, ha kartyaval fizetsz. Egyszer lattam, fel ev mulva mar megint nem lehetett kartyazni. Gondolom seggberugta oket a bank (hiszen igy kemenyen latszana, hogy mennyibe kerul neked a kartyas fizetes).
TFH 100 000Ft kivetelet szamoljuk, az a leglehuzosabb helyen is 0.3% korul van, a CIBnel a havi masodik alkalomtol 100Ft, vagyis 0.1%. Ezzel szemben a kartyas fizetes ugye 2-3%, az ennek a 10-20-30 szorosa. De neked latszolag ingyen van. (Azt meg nem magyarazza meg nekem senki, hogy ennyivel dragabb lenne a szolgaltatas, vagyis a penzhurcolasnal az elektronikus tranzakcio kezeles.)
Ez egy _nagyon_ ugyesen kitalalt es felepitett uzlet azzal, hogy a latszolag olcsobb am valojaban dragabb megoldast valasztod. Mert termeszetesen nem a kereskedot huzzak le, hanem a vegen teged. A kereskedoket csak addig bunteti a dolog, amig nem tul elterjedt koztuk. Utana bearazodik, senki nem tudja kikerulni. A szamtechboltoknal latvanyos a dolog, ott kemeny verseny van, iszonyat arerzekenyek a vevok (gyakran total ertelmetlenul :) ), ezert nem tud elterjedni. Egy darabig volt POS terminal a User's-nel a Ferenc koruton, ki is volt irva a pultra, hogy felszamolnak 2% kezelesi koltseget, ha kartyaval fizetsz. Egyszer lattam, fel ev mulva mar megint nem lehetett kartyazni. Gondolom seggberugta oket a bank (hiszen igy kemenyen latszana, hogy mennyibe kerul neked a kartyas fizetes).
Utolsó kommentek